برگزاری نخستین همایش آموزشی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران استان یزد
برگزاري نخستين همايش آموزشي مديران کانون‌هاي تخصصي خواهران استان يزد

برگزاری نخستین همایش آموزشی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران استان یزد

نخستين همايش آموزشي مديران کانون‌هاي تخصصي خواهران مساجد استان يزد برگزار شد
شناسه خبر : 53270 تاریخ انتشار : ۹ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۳۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد،  نخستین نشست آموزشی کانون های تخصصی خواهران استان یزد با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد برگزار شد.

 

محسن رستگاری در این نشست با اشاره به ماموریت های کانون های مساجد گفت: هدف ما احیای کارکردهای مساجد و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است .

 

وی افزود: در این راستا تعداد 860 کانون فرهنگی هنری در سطح استان تشکیل شده است که با توجه به ابلاغ ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تعداد 40 کانون تخصصی خواهران نیز به استان یزد تعلق گرفته است.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد بیان کرد: هم اکنون نیز 37 کانون فرهنگی هنری خواهران در استان تشکیل شده است.

 

رستگاری ادامه داد: هدف از تشکیل کانون های فرهنگی هنری خواهران توجه به منزلت خانواده و همچنین نقش بانوان در جامعه اسلامی و فعال شدن این ظرفیت عظیم در مساجد است.

 

وی گفت: خواهران در مساجد به عنوان ظرفیت های بزرگی هستند که می توانند بسیاری از فعالیت های فرهنگی هنری را در قالب ماموریت ویژه توجه به مقام زن و خانواده دنبال کنند.

 

ابراهیم دهقان دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به کار تشکیلاتی گفت: هدف از کار تشکیلاتی گام نهادن در مسیر فعالیت های فرهنگی و هنری و رسیدن به هدف است.

 

وی بیان کرد: ما در بستر مساجد شاهد کارهای مختلف تشکیلاتی بوده ایم و امروز نیز با تاسیس کانون های فرهنگی هنری خواهران، میتوانیم این مسیر را به خوبی دنبال کنیم.

 

دهقان گفت: خواهران به عنوان ظرفیت های عظیمی هستند که می توانند در مساجد به خوبی نقش آفرینی کنند و ما نیز معتقدیم به منظور اثرگذاری بهتر بایستی در قالب کار تشکیلاتی این فعالیت ها را دنبال کنیم.

 

در ادامه این مراسم نیز خانم جوادی نماینده اداره کل بانوان و خانواده استانداری یزد، شیما عزیزی کارشناس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد در خصوص فعالیت های بانوان در کانون های مساجد مطالبی را ارائه کردند.

 

کلمات کلیدی: ستاد فهما استان يزد