کانون های مساجد تربیت متفکرانه نوجوانان را در دستور کار خود قرار دهند
کانون هاي مساجد تربيت متفکرانه نوجوانان را در دستور کار خود قرار دهند
امام جمعه یزد؛

کانون های مساجد تربیت متفکرانه نوجوانان را در دستور کار خود قرار دهند

آيت الله ناصري يزدي با اشاره به اهميت توجه به تربيت اسلامي گفت: کانون هاي مساجد تربيت متفکرانه نوجوانان را در دستور کار خود قرار دهند.
شناسه خبر : 53032 تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۵۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد، آیت الله ناصری یزدی امام جمعه یزد در دیدار با مهدی مقدم، معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور گفت: مساجد قدیمی ما با فکر بسیار خوبی ساخته می شد که جایگاهی برای فعالیت های مختلف قرار داده می شد ولی متاسفانه مساجد امروز ما فقط برای نماز ساخته می شود و مکان متعدد برای فعالیت های مختلف ندارند.

وی افزود: طرح ساخت مساجد را باید به مهندسین ارائه کرد که در کنار سالن برای نماز بایستی مکان های دیگری برای کلاس و برنامه ساخته شود که نمونه آن ساخت دارالقرآن در کنار مساجد است تا از مسجد دور نشویم.

آیت الله ناصری بیان کرد: ما در تربیت اخلاقی و دینی و مسائل اجتماعی بایستی به نحوی حرکت کنیم که در دل انسان ها نفوذ پیدا کند و از این طریق جوانان و نوجوانان را با موضوعات مختلف انس دهیم.

وی افزود: شناخت و معرفت به خدا به عنوان نقطه اصلی است که هر فردی باید از کودکی با آن انس پیدا کند و از این طریق هویت پیدا کند.

امام جمعه یزد بیان کرد: غربی ها با لطمه به هویت ما سعی کرده اند هویت ساختگی خود را به فرزندان ما تلیقن کند و تا حدودی نیز موفق شده است و فرزندان ما را با ذائقه متفاوت روبرو کرده است.

وی گفت: ما در کشورمان اقتصاد نداریم بلکه تجارت داریم زیرا تولید نمی کنیم و مواد را صادر می کنیم و روی هم تکمیل می کنیم و می فروشیم و همچنین مواد خام را به خارج می فرستیم تا در خارج از کشور روی آن تولید صورت گیرد و این رویکرد به دلیل نبود تفکر اسلامی و انقلابی است.

آیت الله ناصری یزدی بیان کرد: ما در حرف زدنمان نیز تفکر نداریم و به دلیل نبود تکفر در این حرف ها به عمل نمی رسیم.

وی افزود: در کانون های مساجد بایستی با فکر کردن در راستای تربیت متفکرانه نوجوانان خود تلاش کنیم و با محوریت مساجد این تربیت اسلامی و انقلابی را دنبال کنیم.

 

کلمات کلیدی: ستاد فهما استان يزد