متاسفانه امروز کمتر به مساجد بها داده می شود
متاسفانه امروز کمتر به مساجد بها داده مي شود
امام جمعه بخش مرکزی یزد؛

متاسفانه امروز کمتر به مساجد بها داده می شود

آيت الله مدرسي يزدي با اشاره به اهميت احياي کارکردهاي مساجد گفت: متاسفانه امروز کمتر به مساجد بها داده مي شود.
شناسه خبر : 52600 تاریخ انتشار : ۷ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۱۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد، محسن رستگاری مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد با آیت الله سید محمد کاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد دیدار و گفت و گو کردند.

 

رستگاری در این نشست با اشاره به ماموریت اصلی کانون های مساجد گفت: احیای کارکردهای مساجد و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد به عنوان مهمترین گام ما در کانون های مساجد است.

 

وی افزود: در این راستا طرح های مختلفی را در سطح استان اجرا می کنیم که برخی از این طرح ها ابلاغ ستاد کشور و برخی نیز به صورت استانی اجرا می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد ادامه داد: اجرای طرح طراوت در بیش از 50 مسجد سطح شهر یزد به مدت یک سال یکی از فعالیت های کانون های مساجد است که توانسته جوانان و نوجوانان را به مساجد جذب کند.

 

رستگاری بیان کرد: برگزاری طرح و پویش تجلیل از نوجوانان در مساجد، مسابقات قرآنی مدهامتان و ... از جمله طرح هایی است که در سطح کشور اجرا می شود و استان یزد نیز این فعالیت ها را در کانون های مساجد دنبال می کند.

 

آیت الله مدرسی نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت کانون های مساجد گفت: مساجد به عنوان پایگاه هایی هستند که ما باید از آن برای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بهره ببریم.

 

وی افزود: دو پیشرانی که دولت در استان ها دارد شامل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری است .

 

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: در این میان پیشران پیشرانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مساجد هستند که متاسفانه خیلی به آن بها داده نمی شود.

 

وی گفت: این اقدامات تحرک و ابرویی برای ارشاد اسلامی است و علاوه بر انجام تکلیف امیدواری خشنودی دل امام زمان در این مسیر به همراه داشته باشد که بایستی ادامه دار باشد.

 

وی گفت: این مسیر را باید با قوت ادامه دهید.

کلمات کلیدی: ستاد فهما استان يزد