اوقات فراغت، ظرفیتی برای تربیت نسل آینده بر مبنای تربیت اسلامی است
اوقات فراغت، ظرفيتي براي تربيت نسل آينده بر مبناي تربيت اسلامي است
امام جمعه یزد در مراسم افتتامیه اوقات فراغت کانون مساجد یزد؛

اوقات فراغت، ظرفیتی برای تربیت نسل آینده بر مبنای تربیت اسلامی است

امام جمعه يزد در مراسم افتتاحيه اوقات فراغت کانون فرهنگي هنري منتظران گفت: اوقات فراغت، ظرفيتي براي تربيت نسل آينده بر مبناي تربيت اسلامي است.
شناسه خبر : 48730 تاریخ انتشار : ۱ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۶:۴۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در مراسم افتتاحیه اوقات فراغت کانون فرهنگی هنری منتظران مسجد حضرت ابوالفضل (ع) حسن آباد یزد با اشاره به اهمیت کار فرهنگی با محوریت مساجد گفت: کار در مسجد جهاد است و تعلیم، تربیت، تزکیه جوانان و نوجوانان، هدایت و راهنمایی تکلیف الهی برای ما و والدین است.

وی افزود: در این ایام از سال که شاهد تعظیلی مدارس و افزایش اوقات فراغت دانش‌آموزان هستیم، تربیت دینی و اسلامی این کودکان و نوجوانان بر عهده روحانیون و والدین است تا از آن‌ها هراست کنند و در راستای تربیت صحیح گام بردارند.

امام جمعه یزد ادامه داد: همه ما تکلیف داریم که آینده فرزندانمان را رقم بزنیم.

آیت الله ناصری یزدی گفت: امروز دشمنان برنامه‌ریزی کرده‌اند که فرزندان ما را منحرف کنند و در مقابل ما وظیفه داریم در مقابل توطئه‌های دشمنان بیایستیم و با برنامه‌ریزی درست در جهت خنثی کردن این تهدید‌ها فعالیت کنیم.

وی گفت: ما بایستی برای تابستان برنامه‌ریزی کنیم تا وقت فرزندانمان برای دین، اسلام و انقلاب باشد و تربیت مناسب برای فرزندان خود داشته باشیم.

امام جمعه یزد بیان کرد: سیره امامان، حضرت زهرا (س)، ‌امیرالمؤمنین (ع) و بزرگان دین باید در برنامه‌های ما مورد توجه قرار گیرد تا تربیت صحیح را در سایه این روش و منش دنبال کنیم.

محسن رستگاری مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد نیز در این نشست گفت: نزدیک به ۵۰ مسجد شهر یزد در طرح طراوت مشارکت می‌کنند.

وی افزود: فارغ از طرح طراوت، اجرای پایگاه‌های اوقات فراغت را داریم که این برنامه‌ها متناسب با نیاز محله در سامانه بچه‌های مسجد اجرا می‌شود.

رستگاری ادامه داد: اتفاق خوب امسال تفاهم نامه آموزش و پرورش با ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور است که در سامانه دانش‌آموزی کانون‌های مساجد می‌توانند فعالیت‌های خود را ثبت کنند و دانش‌آموزان در سامانه شاد کلاس‌ها را مشاهده و انتخاب کنند.

وی ادامه داد: مشاهده و استفاده از ظرفیت‌های مساجد به عنوان هدف اصلی این تفاهم نامه است.

رستگاری بیان کرد: حضور فعال امام جماعت در مسجد به عنوان نقطه قوت این کانون است که می‌تواند بسیاری از فعالیت‌های راهبردی در مساجد را دنبال کند.

در پایان این مراسم نیز از مادران دارای سه فرزند و چهارفرزند تجلیل شد.

کلمات کلیدی: ستاد فهما استان يزد