اجرای جشن دخترانه با حضور 700 دختر عضو کانون های مساجد در آغاز دهه کرامت/ اجرای طرح مساجد، پایگاه های قرآنی
اجراي جشن دخترانه با حضور 700 دختر عضو کانون هاي مساجد در آغاز دهه کرامت/ اجراي طرح مساجد، پايگاه هاي قرآني
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد در جمع خبرنگاران؛

اجرای جشن دخترانه با حضور 700 دختر عضو کانون های مساجد در آغاز دهه کرامت/ اجرای طرح مساجد، پایگاه های قرآنی

اجراي جشن دخترانه با حضور 700 دختر عضو کانون هاي مساجد در آغاز دهه کرامت/ برگزاري طرح طراوت در 50 مسجد شهر يزد
رستگاري با اشاره به فعاليت هاي ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد، محوري ترين فعاليت هاي اين ستاد را با محوريت مساجد ارائه کرد.
شناسه خبر : 47412 تاریخ انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۰۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد، محسن رستگاری در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به فعالیت های ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان بیان کرد: ما در استان تعداد 859 کانون فرهنگی هنری داریم که 368 کانون در شهر یزد قرار دارند.

 

رستگاری گفت: هدف ما در کانون های مساجد احیای کارکردهای مسجد است که سعی کرده ایم با فعالیت های فرهنگی و هنری در بستر مساجد در جهت جوانان و نوجوانان به مساجد گام برداریم.

 

وی ضمن گرامیداشت آغاز دهه کرامت و همچنین برنامه های ستاد استان بیان کرد: ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان یزد همزمان با آغاز دهه کرامت ویژه برنامه های مختلفی را در سطح کانون ها و مساجد برگزار می کند که مهترین برنامه نیز جشن « دختران با طراوت» با حضور 700 نفر از دختران عضو کانون های مساجد استان در محل سالن اجتماعات دانشکده حضرت رقیه (س) یزد است.

 

دبیر اجرایی ستاد دهه کرامت استان یزد افزود: با توجه به این که مدیر ستاد کانون های مساجد استان به عنوان دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان نیز است وظیفه هماهنگی برنامه های این دهه را نیز بر عهده دارد که تاکنون نیز جلساتی را با حضور دستگاه های عضو و فرهنگی استان برگزار کرده است و هر کدام از دستگاه ها نیز ویژه برنامه های مختلفی را در این دهه برگزار می کنند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: حضور خدام بارگاه رضوی و همچنین خدام حرم حضرت معصومه
(س) در استان و اجرای ویژه برنامه های فرهنگی از جمله این برنامه ها است که تمامی استان را تحت پوشش خود قرار می دهد.

 

رستگاری ادامه داد: همچنین برنامه های این ستاد در قالب های مختلف برگزار می شود که اجرای طرح « مساجد پایگاه قرآنی» از جمله این طرح ها است که تعداد 180 مسجد تاکنون برای اجرای کسی تلاوت در مساجد به صورت هفتگی اعلام آمادگی کرده اند و امیدواریم بتوانیم همچون طرح قرآنی « تلاوت نور» در مساجد به صورت همگانی اجرا کنیم.

 

وی بیان کرد: اجرای طرح قرآنی مدهامتان نیز به عنوان طرح های دیگر ما است که در سطح کانون های مساجد کشور برگزار می کنیم و خوشختانه تاکنون 15 دوره از آن برگزار شده است و هم اکنون نیز شانزدهمین دوره آن در حال برگزاری است.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد ادامه داد: این دوره از مسابقات در دور گروه خواهران و برادران به صورت مجازی و حضوری برگزار می شود و برگزیدگان به مرحله کشوری اعزام می شوند و در پایان نیز برگزیدگان به مسابقات قرآنی اوقاف معرفی می شوند .

 

رستگاری ادامه داد: طرح استانی طراوت نیز از جمله طرح های دیگر ما است که به صورت استانی و با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار می شود و فاز اول و دوم آن اجرا شده است و امسال نیز فاز سوم آن اجرا می شود.

 

وی گفت: این طرح با هدف احیای کارکردهای مساجد به اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری با محوریت مساجد می پردازند و امسال نیز در فاز دوم آن تعداد 50 مسجد درگیر بودند بسیاری از فعالیت های فرهنگی و هنری را با حضور نوجوانان 13 تا 16 سال برگزار کردند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در فازهای بعدی با همکاری دستگاه های فرهنگی به ویژه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد تعداد مساجد را افزایش دهیم.

 

 

کلمات کلیدی: ستاد فهما استان يزد