کانون ابوفاضل(ع) یزد با هدف خدمت گروهی نوجوانان به مسجد، آستین همت بالا زد
کانون ابوفاضل(ع) يزد با هدف خدمت گروهي نوجوانان به مسجد، آستين همت بالا زد

کانون ابوفاضل(ع) یزد با هدف خدمت گروهی نوجوانان به مسجد، آستین همت بالا زد

جوانان عضو کانون ابوفاضل (ع) در قالب طرح «پسر آباد» عهده‌‌دار فعاليت هاي مختلف در مسجد مي شوند.
شناسه خبر : 44903 تاریخ انتشار : ۱ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۴۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان یزد، کانون فرهنگی هنری ابوفاضل (ع) یزد به عنوان یکی از کانون های فعال استان یزد است که توانسته در قالب فعالیت های مسجدی، جذب جوانان و نوجوانان را داشته باشد.

 

این کانون در قالب طرح های کتاب و کتابخوانی، اوقات فراغت و فعالیت های مسجدی توانسته جوانان و نوجوانان را به کانون جذب کند و در امر فعالیت های مسجدی مشارکت دهد.

 

یکی از این طرح ها با عنوان « پسرآباد» است که تعدادی از جوانان و نوجوانان مسجدی به صورت گروهی فعالیت های مسجد را انجام می دهند و خود نیز سرپرستی گروه را بر عهده دارند.

 

یکی از فعالیت های این گروه ها انجام فعالیت های روزمره در مسجد و اجرای فعالیت هایی مانند برگزاری نماز جماعت، تمیز کردن مسجد، چای پخش کردن و ... است که هر کدام از نوجوانان مسئولیت خود را بر عهده دارند و انجام می دهند.

 

بر این اساس هر کدام از گروه ها نیز به نام یکی از شهدا نامگذاری شده است که در هفته جاری نیز نیز مسئولیت بر عهده گروه شهید آوینی است که بچه های عضو این گروه فعالیت های مسجدی را دنبال می کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری ابوفاضل (ع) یزد نیز در این خصوص با اشاره به هدف از اجرای این طرح ها را انس گرفتن بچه های مسجدی با هم و همچنین ارائه مسئولیت به آنها در جهت تربیت نیروی مسجدی دانست.

 

در این قالب نیز طرح های کتابخوانی، مطالعه، برگزاری مناسبت ها و حضور در برنامه های فرهنگی استان نیز اجرا می شود که مشارکت دانش آموزان و دانشجویان نیز به خوبی در این مسجد به همراه دارد.