سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد و مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد دیدار کردند
سرپرست ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد و مدير مرکز اسناد و کتابخانه ملي استان يزد ديدار کردند
در راستای گسترش همکاری‌های مشترک؛

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد و مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد دیدار کردند

سرپرست ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد يزد به منظور بررسي راهکارهاي همکاري‌هاي مشترک، با مدير مرکز اسناد و کتابخانه ملي اين استان ديدار و گفت وگو کرد.
شناسه خبر : 42905 تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۱۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از یزد، «محسن رستگاری» سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد با «سعید زارع» مدیر مرکز اسناد و کتابخانه های ملی این استان دیدار و گفت و گو کرد.

 

رستگاری در این نشست با اشاره به اهمیت ثبت تاریخ و فرهنگ مردم یزد گفت: مردم استان ما به لحاظ فرهنگی دارای جایگاه ویژه ای در کشور هستند و به لحاظ توجه ویژه به دین و مذهب نیز در کشور سر آمد هستند که مرکز اسناد می تواند از طریق ثبت این تاریخ در جهت ماندگاری آن گام بردارد.

 

وی گفت: بحث مسجد و جایگاه آن در بین مردم یزد نیز به عنوان یکی از رویکردهایی است که این مرکز بایستی با برنامه ریزی بتواند جایگاه مسجد را در دوره های مختلف انقلاب و پیش از انقلاب را ثبت کرده و به جامعه معرفی کند تا امروز نیز بتوانیم بار دیگر این جایگاه را به جامعه بازگردانیم.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: کانون های مساجد نیز می توانند در این مسیر نقش به سزایی را ایفا کنند و با استفاده از ظرفیت های مردمی بار دیگر نقش مساجد را به آن باز گردانند.

 

رستگاری گفت: ثبت و بازگو کردن این نقش به خوبی می تواند ما را برای برنامه ریزی های آینده نیز کمک کند که مرکز اسناد و کتابخانه ملی می تواند در این مسیر نقش مهمی را داشته باشد.

 

وی افزود: مرکز اسناد می تواند تاریخچه بسیاری از اقدامات فرهنگی و فرهنگ مردم یزد را در مساجد به نمایش بگذارد تا در راستای جهاد تبیین گام برداشته شود و این تاریخچه نیز به مردم ارائه شود.

 

در پایان این نشست نیز در خصوص راهکارهای ارتباط متقابل و همچنین ایجاد تفاهم نامه بین دو نهاد بحث و تبادل نظر شد.