سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد و مدیر کل انتقال خون یزد دیدار کردند
سرپرست ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد و مدير کل انتقال خون يزد ديدار کردند

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد و مدیر کل انتقال خون یزد دیدار کردند

سرپرست ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد و مدير کل انتقال خون يزد با هدف بررسي زمينه هاي همکاري مشترک با يکديگر ديدار و گفت و گو کردند.
شناسه خبر : 42535 تاریخ انتشار : ۳ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۴۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان یزد: محسن رستگاری، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد يزد چهارشنبه 2 آذر ماه با محمدرضا آقای،  مدیرکل انتقال خون استان دیدار و گفت و گو کرد.

 

آقایی در این نشست با اشاره به حضور مردم یزد برای اهدای خون گفت: خوشبختانه مردم یزد در زمینه اهدای خون رتبه دوم کشوری را دارند اما همچنان ما نیازمند این اقدام خداپسندانه هستیم.

 

وی افزود: اجتماعی کردن انتقال خون یکی از کارهای ما است و سعی داریم مردم را به این امر تشویق کنیم.

 

مدیر کل انتقال خون یزد بیان کرد: شاید یکی از مسائلی که در مورد زندگی سالم و سبک زندگی سالم وجود دارد و ما باید مداخله کنیم در رفتارها است که یکی از آنها رفتار در انتقال خون است.

 

آقایی بیان کرد: خون دادن در افراد در چهارجنبه اصلی و بعد سلامت او اثر دارد که این ابعاد شامل بعد معنوی، جسمی، روحی و اجتماعی است.

 

وی افزود: سیاست انتقال خون این است که امکان اهدای خون را برای هر کسی و در هر کجا و هر موقعیتی فراهم کند زیرا در سلامت جامعه اثرگذار است.

 

این مدیر بیان کرد: یکی از مداخله های اجتماعی برای بالا رفتن فرهنگ انتقال خون است.

 

وی گفت: ما به دنبال پایگاه هایی هستیم که دفتر مردمی انتقال خون و اهدای سلامت از جمله طرح های ما است که دنبال می‌کنیم.

 

آقایی گفت: پایگاه های مساجد از جمله این ظرفیت ها و پایگاه های است که دنبال می شود.

 

وی گفت: ما در تلاشیم تا در مساجد ارتقای سلامت و سبک زندگی اسلامی را بیان کنیم و به تشویق اهدای خون تلاش کنیم.

 

محسن رستگاری نیز در این نشست گفت: کانون های مساجد به عنوان ظرفیت هایی است که می توانیم در بسیاری از حوزه های اجتماعی از ان استفاده کنیم.

 

وی افزود: اهدای خون یکی از کارهای خیری است که می توانیم با حضور در مساجد از این کار خیرخواهانه استقبال کرده و مردم را به اهدای خون تشویق کنیم.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد گفت: ما آمادگی داریم تا از طرح های این مرکز استفاده کرده و حضور در مساجد و تبیین موضوع خیرخواهانه انتقال خون را داشته باشیم.