کانون باب‌الحوائج (ع) شهر یزد تبدیل به محور و پاتوق کتابخوانی کودکان و نوجوانان شده است
کانون باب‌الحوائج (ع) شهر يزد تبديل به محور و پاتوق کتابخواني کودکان و نوجوانان شده است

کانون باب‌الحوائج (ع) شهر یزد تبدیل به محور و پاتوق کتابخوانی کودکان و نوجوانان شده است

باقري با بيان اينکه کانون باب‌الحوائج (ع) به عنوان يکي از کانون‌هاي فعال در منطقه کم‌برخوردار و حاشيه‌اي شهر يزد محسوب مي‌شود، افزود: اما با اين وجود با فعاليت‌هاي متنوع توانست پاتوق کتابخواني جمعي از کودکان و نوجوانان اين منطقه شود.
شناسه خبر : 42213 تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۴۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان یزد: کانون فرهنگی هنری باب الحوائج (ع) یزد به عنوان یکی از کانون های منطقه حاشیه ای و کمتر برخوردار است که توانسته در زمینه فعالیت های فرهنگی و هنری گام های موثری در این منطقه بردارد.

«رضیه باقری» در گفت وگویی با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان یزد در مورد فعالیت های این کانون بیان کرد: با همراهی و رویکرد جهادی اعضای کانون توانستیم در زمینه فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی اقدامات متعددی داشته باشیم و با تشکیل پایگاه بسیج و فرهنگسرا به فعالیت ها رونق بخشیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری باب الحوائج افزود: با توجه به جمعیت زیاد منطقه و حضور مهاجرین و اتباع، این کانون موقعیت خاصی را پیدا کرده است، با این وجود همواره برنامه ریزی در عرصه های مختلف منجر به تبدیل شدن این کانون به یک پاتوق برای کودکان و نوجوانان کتابخوان شده است.

وی در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به آغاز سی‌اُمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: در راستای گرامیداشت این هفته فعالیت های مختلفی را تدارک دیده ایم که از جمله آنها می توان به اجرای حلقه های کتابخوانی در گروه های سنی کودک و نوجوان اشاره داشت.

باقری افزود: پاتوق های کتابخوانی در این کانون با حضور چندین مربی برگزار می شود و نزدیک به 100 نفر از کودکان و نوجوانان با حضور در این پاتوق های کتابخوانی به فعالیت می پردازند و با آثار جدید آشنا می‌شوند.

وی تصریح کرد: همچنین از جمله نقاط قوت فعالیت های کانون باب الحوائج (ع)، اجرای طرح های کتابخوانی مختلف و معرفی نویسندگان انقلابی با هدف آشنا شدن نسل جوان با تاریخ انقلاب و شهدا است، تاکنون زندگینامه شهیدان محمدخانی از شهدای مدافع حرم در این طرح برای اعضا قرائت و بررسی شده است؛ همچنین کتاب «رویای نیمه شب» نوشته حجت الاسلام «مظفر سالاری» نیز اثر دیگری است که در طرح کتابخوانی مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

باقری بیان کرد: فعالیت های فرهنگی و هنری در این کانون با محوریت مسجد دنبال می شود و هدف ما نیز جذب جوانان و نوجوانان به مسجد و ارائه محتواهای مناسب به آنها است که در راستای تحقق این هدف سعی کرده ایم با استفاده از رهنمودهای امام جماعت در خصوص فعالیت های فرهنگی و هنری برنامه ریزی داشته باشیم تا بتوانیم در فضایی که سبک های زندگی مختلف ارایه می شود، به یک نقطع واحد برای کاهش آسیب های اجتماعی برسیم.

گفتنی است در راستای گرامیداشت هفته کتاب، پاتوق فرهنگی کانون باب الحوائج در هفته جاری میزبان «علی حکیمیان» معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، «محسن رستگاری» سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد، حجت الاسلام «مهدی دادآفرین» رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان یزد و «باقر پارسائیان» عضو شورای اسلامی شهر یزد و با حضور بیش از 50 نفر از کودکان و نوجوانان و دانش آموزان عضو این کانون شد.

«محسن رستگاری» سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد در این مراسم با اشاره به اجرای طرح طراوت در سطح این استان گفت: امسال فاز دوم طرح استانی طراوت در مساجد و کانون های مساجد شهر یزد ویژه کودکان وجوانان برگزار می شود.

وی افزود: اجرای فعالیت های نظیر کلاسهای آموزشی نویسندگی و کتابخوانی از جمله برنامه‌های  این طرح است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد در بخش دیگری از مباحث خود ادامه داد: اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری با محوریت مسجد می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر باشد و ما معتقدیم زمانی می توانیم بر مشکلات و آسیب های اجتماعی پیروز شویم که کار در مسجد و شور در مساجد را افزایش دهیم.