بازدید استاندار یزد از فعالیت‌های گروه سرود فجر جاوید کانون فرهنگی هنری غدیر
بازديد استاندار يزد از فعاليت‌هاي گروه سرود فجر جاويد کانون فرهنگي هنري غدير

بازدید استاندار یزد از فعالیت‌های گروه سرود فجر جاوید کانون فرهنگی هنری غدیر

استاندار يزد از گروه سرود فجر جاويد و کانون فرهنگي هنري غدير يزد مسجد بلوري زاده بازديد کرد.
شناسه خبر : 41901 تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۴۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌‎ای (فهما) از استان یزد، مهران فاطمی استاندار یزد در مراسمی با حضور در کانون فرهنگی هنری غدیر یزد از نزدیک با فعالیت های این کانون و گروه سرود فجر جاوید این استان آشنا شد.

 

فاطمی در این بازدید گفت: سرود به عنوان یکی از اقدامات موثر فرهنگی و هنری است که می تواند بسیاری از کودکان و نوجوانان ما را جذب کند و همچنین محتوای آن نیز می تواند تاثیرگذاری خوبی در جامعه داشته باشد

وی افزود: کار فرهنگی باید مردمی سازی شود و کار را با مشارکت گروه های مردمی انجام دهیم تا بتوانی اثرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشیم.

 

استاندار یزد گفت: کانون های مساجد به عنوان ظرفیت هایی هستند که در سطح استان می توانند اقدامات و فعالیت های فرهنگی و هنری را با محوریت مساجد دنبال کنند.

 

محسن رستگاری سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد نیز در این بازدید گفت: در استان ۸۵۰ کانون داریم که این شبکه مردمی ظرفیتی در راستای فعالیت های فرهنگی هنری است.

 

وی افزود: رویکرد توجه به گروه ها و مجموعه های مردمی به عنوان نقطه قوتی است که اگر مساجد ما مورد توجه قرار گیرند بهترین فضا خواهد بود که فرزندان ما در این فضا تربیت می شوند.

 

رستگاری بیان کرد:  ما در استان طرح های مختلف را اجرا کردیم که نمونه آن طرح طراوت  بود که در فاز نخست در ۳۰ مسجد با حضور ۱۲۰۰ نوجوان برگزار شد که امسال نیز فاز دوم آن اجرایی می شود.

 

وی افزود: تمایل حضور جوان و نوجوانان در مساجد نقطه قوت این طرح بود که نشان از علاقه حضور در مساجد است.

محسن منشی زاده مسئول کانون فرهنگی هنری غدیر یزد نیز در این بازدید گفت: حضور مسئولان در بین بچه های مسجد باعث دلگرمی بچه ها می شود .

 

وی افزود: کانون از سال ۸۹ تشکیل شده که از سال ۹۳ در سرود ورود کردیم که به صورت تخصصی نیز صورت گرفت.

 

منشی زاده بیان کرد: در کانون بخشی از فعالیت های ما سرود است که در راستای کار فرهنگی و تربیتی این هدف را دنبال کنیم.

 

وی گفت: کانون ۸۴۰ عضو دارد و تاکنون توانسته ایم عناوین برتر کشوری را بدست  بیاوریم که   مدت سه سال است که در طرح ملی فهما در کشور رتبه اول را داریم که در رواق سرود و فعالیت نیز توانستیم رتبه را کسب کنیم.

 

وی گفت: کار تشکیلاتی در مسجد به عنوان یکی از اقدامات ما است .