ایجاد زیست‌بوم‌های مسجدی تنها راه مقابله با بحران‌ها است
ايجاد زيست‌بوم‌هاي مسجدي تنها راه مقابله با بحران‌ها است
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد؛

ایجاد زیست‌بوم‌های مسجدی تنها راه مقابله با بحران‌ها است

حجت الاسلام صداقت با اشاره به زندگي جوانان و نوجوانان در زيست بوم هاي فضاي مجازي گفت: تنها راه مقابله با بحران ها و فتنه ها ايجاد زيست بوم‌هاي مسجدي است.
شناسه خبر : 41867 تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۴۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌‎ای (فهما) از استان یزد، حجت الاسلام « مجتبی صداقت» در نشست توجیهی فاز دوم طرح استانی « طراوت» ویژه کانون های مساجد گفت: در اغتشاشاتی که به وجود آمد، یکی از اصلی ترین مشکلاتی که مطرح شد در خصوص استفاده از فضای مجازی و تربیت نوجوانان در این عرصه بوده است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد  افزود: تفکر و نوع زندگی امروز جوانان ما بر اساس یک دهه استفاده از فضای مجازی بوده است و آنچه بعد از لقمه حلال پدرو مادر بچه های ما را تربیت می کند زیست بوم است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند «اگر کسی عادت به مسجد رفتن دارد به ایمان او شهادت دهید»؛ این سخن از این جهت است که  زیست بوم مسجد تربیت کننده است و ایمان انسان را تکمیل می کند و ما امروز برای این که بتوانیم در این مسیر گام برداریم باید این مسیر و منش را در جامعه تقویت کنیم.

حجت الاسلام صداقت گفت: اساس کار ما باید مسجد باشد زیرا تاثیرگذاری فرهنگی دارد و نمونه کار پژوهشی که در تهران انجام دادیم مشخص شد در مناطقی که بیشترین مسجد و با کیفیت ترین مساجد را داراست کمترین آسیب های اجتماعی را در این مناطق داریم.

وی ادامه داد: دشمنان به دنبال این هستند که مردم ما پا در مساجد نگذارند و ما باید با برنامه ریزی بسیاری از فعالیت های خود را مسجد محوری قرار دهیم.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: طرح استانی « طراوت» ویژه کانون های مساجد با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در شهر یزد اجرا می شود که هدف از آن جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است.

وی گفت: تنها راه مقابله با بحران ها و فتنه ها ایجاد زیست بوم های مسجدی و جذب جوانان و نوجوانان در این زیست بوم ها است.

گفتنی است طرح استانی طراوت در فاز دوم خود در بیش از 50 مسجد شهر یزد اجرا می شود که علاقمندان می توانند با ثبت نام در مساجد از این طرح بهره مند شوند.