دور شدن از مساجد مهمترین عامل افزایش آسیب‌های اجتماعی و مشکلات فرهنگی است
دور شدن از مساجد مهمترين عامل افزايش آسيب‌هاي اجتماعي و مشکلات فرهنگي است
مدیرکانون فرهنگی هنری غدیر یزد به مناسبت ۱۹ مهر؛

دور شدن از مساجد مهمترین عامل افزایش آسیب‌های اجتماعی و مشکلات فرهنگی است

منشي زاده با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در خصوص کانون هاي مساجد و همچنين نقش مساجد گفت: امروز دور شدن از مساجد مهمترين عامل افزايش آسيب هاي اجتماعي و مشکلات فرهنگي است.
شناسه خبر : 41411 تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۷:۴۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان یزد، محسن منشی زاده ضمن گرامیداشت 19 مهر، سالروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون های مساجد گفت: بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون های مساجد به عنوان نقشه راهی برای کانون های مساجد و نهادهای فعال در عرصه مساجد در جامعه است.

 

وی افزود: امروز اگر که جایگاه مساجد در نقش اصلی خود در جامعه ایفای نقش نمی کند به دلیل دور شدن از ماموریت های اصلی مساجد است و ما باید با استفاده از رهنمودهای رهبری و همچنین دستورات اسلام و الگو گرفتن از نقش مساجد در دوره های مختلف اسلامی در جهت فعال تر کردن مساجد و احیای کارکردهای مساجد گام برداریم.

 

مدیرکانون برگزیده طرح ملی فهما بیان کرد: بیانات مقام معظم رهبری در 19 مهر به نوعی نقش مساجد و کانون های فرهنگی هنری را در جامعه پررنگ تر کرده است و ما باید در مسیر جذب جوانان به مساجد و همچنین اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد حرکت کنیم.

 

وی ادامه داد: اگر امروز نقش مساجد در جامعه کم رنگ شده به دلیل عدم توجه به جایگاه این نهاد مذهبی و فرهنگی در جامعه است و معتقدیم که هرچه از مساجد دور شویم شاهد افزایش آسیب های اجتماعی و مشکلات در جامعه خواهیم بود.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری غدیر یزد بیان کرد: امروز نهادهای فرهنگی متولی مساجد باید با هم افزایی در جهت فعال تر کردن مساجد و احیای کارکردهای این مکان مذهبی همچون دوره های صدر اسلام و همچنین هشت سال دفاع مقدس را دنبال کنند.