نمایشگاه علوم قرآنی یزد با حضور فعال کانون‌های مساجد برگزار شد
نمايشگاه علوم قرآني يزد با حضور فعال کانون‌هاي مساجد برگزار شد

نمایشگاه علوم قرآنی یزد با حضور فعال کانون‌های مساجد برگزار شد

کانون‌هاي مساجد يزد، همزمان با فرارسيدن ماه مبارک رمضان، حضوري فعال در هشتمين نمايشگاه علوم قرآني اين استان داشتند.
شناسه خبر : 36867 تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۳۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان یزد: هشتمین نمایشگاه علوم قرآنی یزد به مدت یک هفته در محل حسینیه سید محمد آقا یزد برگزار شد که شاهد حضور پرشور مردم در این نمایشگاه در ایام ماه مبارک رمضان بودیم. در این نمایشگاه تعداد ۱۲ غرفه از مؤسسات فرهنگی فعال قرآنی در استان حضور داشتند که به عرضه فعالیت‌های خود پرداختند.

 

«احسان عابدی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ضمن بازدید از این نمایشگاه، با اشاره به اهمیت توجه به فعالیت‌های قرآنی گفت: رویکرد این نهاد حمایت از فعالیت‌های قرآنی و تقویت مجموعه مردمی در عرصه قرآن و عترت است و ما همه توان خود را برای ترویج فعالیت‌های قرآنی خواهیم گذاشت تا شاهد برکات آن در جامعه باشیم.

 

در این راستا با توجه به ماموریت کانون‌های مساجد در عرصه ترویج فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی، شاهد حضور کانون‌ها در این نمایشگاه قرآنی در یزد بودیم. به این همین منظور با مدیران دو کانون فرهنگی هنری «نورالسما» و کانون «ثقلین» که در قالب مؤسسات قرآنی به عرضه فعالیت‌های خود در این نمایشگاه پرداختند، گپ و گفتی داشته ایم که در ادامه می خوانید:

«بی بی‌شمسی حسینی» مدیر کانون نورالسما یزد در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، اظهار کرد: ما تلاش کردیم تا فعالیت های کانون نورالسما را در قالب‌های مختلف در محل و منطقه و حتی استان دنبال کرده و به ویژه در حوزه ترویج قرآن و عترت فعال باشیم.

 

وی افزود: تربیت حافظان و قاریان قرآن در رده‌های سنی کودکان و نوجوانان از جمله فعالیت‌های ما است که خوشبختانه شاهد استقبال مخاطبین نیز بوده‌ایم و به همین دلیل بود که برای معرفی هرچه بیشتر اقدامات خود، در این نمایشگاه حضور یافتیم.

 

حسینی ادامه داد: یکی از برنامه های ما ثبت نام رایگان از علاقه مندان برای حفظ کل قرآن کریم است.  

همچنین «حسین قادری» مدیرکانون فرهنگی هنری ثقلین یزد نیز در گفت وگویی با ستاد ارتباطات رسانه‌آی (فهما) اظهار کرد: با توجه به فعالیت‌های تخصصی کانون ثقلین، سعی کردیم حضوری فعال در نمایشگاه علوم قرانی یزد داشته باشیم و آخرین دستاورد‌های خود را در نمایشگاه به عرضه بگذاریم.

وی بیان کرد: هدف ما آشنایی بیشتر جامعه با فعالیت‌های قرانی است و سعی کرده‌ایم در راستای جذب مخاطب از روش‌های مختلف نیز استفاده کنیم.

قادری بیان کرد: در نمایشگاه علوم قرآنی یزد نیز این هدف را دنبال کرده‌ایم و سعی کردیم با ثبت نام مخاطبین خود در رشته‌های حفظ، قرائت، آموزش، پژوهش و... جذب داشته باشیم و آن‌ها را ثبت نام کنیم.