کانون‌های مساجد روزنه‌های امید برای مردم به ویژه جوانان محلات هستند
کانون‌هاي مساجد روزنه‌هاي اميد براي مردم به ويژه جوانان محلات هستند
امام جمعه یزد؛

کانون‌های مساجد روزنه‌های امید برای مردم به ویژه جوانان محلات هستند

آيت الله ناصري با اشاره به اهميت فعاليت هاي فرهنگي در مساجد گفت: کانون هاي مساجد روزنه هاي اميد براي مردم و جوانان در محله ها هستند.
شناسه خبر : 35746 تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۲۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با مدیر و کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: کانون های مساجد روزنه های امید برای مردم و جوانان در محله ها هستند.

 

وی افزود: حضرت امام (ره) تعبیری در خصوص مساجد داشتند که از ان به عنوان سنگر یاد می کردند که بایستی از آن حفاظت کنیم و در این راستا نیز مقام معظم رهبری در اجلاس نماز توصیه هایی داشتند که ما باید آن ها را سرلوحه کار خود قرار دهیم و این توصیه ها را به کار بگیریم.

 

امام جمعه یزد بیان کرد: متاسفانه ما حرف های بزرگان را می شنویم و چند روزی روی آن مانور می دهیم و در نهایت نیز در کتاب ها ثبت می شود ولی یکی از کارهای ما بایستی بازخوانی فرمایشات امام (ره) و رهبری باشد و آنها را در عرصه عمل وارد کنیم.

 

آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: ما معتقدیم که باید اصول حرکتمان را بر مبنای تحول در سیستم آموزشی قرار دهیم و حرکت جوانان و نوجوانان را از مدرسه شروع کنیم.

 

وی بیان کرد: تحول در آموزش و پرورش و همچنین توجه به دانشگاه فرهنگیان به عنوان اصول اساسی است که متاسفانه هرچه داد زدیم نسبت به آن بی توجهی شد.

 

امام جمعه یزد گفت: نکته اساسی در تحول همین تحول در آموزش است و گرچه درازمدت است اما کمتر آقایان به آن توجه می کنند.

 

آیت الله ناصری یزدی بیان کرد: تفکر، تعقل و تدین به عنوان سه اصلی است که در سیستم آموزشی ما حذف شده است

 

وی ادامه داد: کانون های مساجد باید فکر اساسی برای درازمدت در جهت جذب جوانان داشته باشند و همه را در بر گیرند.

 

امام جمعه یزد گفت: دشمن از راه آموزش وارد شده و ما نیز باید از همان راه وارد شویم.