آغاز طرح بوم‌گردی انقلاب، ویژه نوجوانان یزدی توسط کانون ولا یزد
آغاز طرح بوم‌گردي انقلاب، ويژه نوجوانان يزدي توسط کانون ولا يزد

آغاز طرح بوم‌گردی انقلاب، ویژه نوجوانان یزدی توسط کانون ولا یزد

طرح بوم گردي انقلاب همزمان با دهه فجر توسط کانون فرهنگي هنري ولا در يزد آغاز شد.
شناسه خبر : 35090 تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۲۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان یزد، طرح بوم گردی انقلاب همزمان با دهه فجر توسط کانون فرهنگی هنری ولا در یزد آغاز شد.
 در این طرح نوجوانان و جوانان از قبل، ثبت‌نام کرده و با حضور در مکان‌های خاطره‌ساز انقلاب مردم یزد، خاطرات ناب راویان انقلاب را با گوش جان شنیدند.

این طرح نوجوانان انقلابی یزد با حضور در خیابان دهم فروردین، حرکت به سوی میدان امیرچقماق و بیت سومین شهید محراب آیت‌الله صدوقی(ره)، صحبت‌ها و خاطرات خانم سلمانیان از مبارزان و فعالان انقلاب در سال ۵۷ را در این مسیر تاریخی‌ شنیدند.

قبل از خاطره‌گویی این مبارز انقلابی، حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد به مناسبت افتتاح این طرح، سخنانی را با نوجوانان بیان کرد.

مسئول کانون جوانان رضوی دارالعباده، هدف از اجرای طرح بوم‌گردی انقلاب را آشنایی نسل جدید با انقلاب بیان کرد و افزود: لازم است که در کنار آشنایی با بوم سنتی شهر، از بوم انقلابی دارالعباده هم مطلع باشیم.

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد گفت: طرح بوم‌گردی انقلاب سعی دارد با حذف شکاف بین نسل‌ها از ظرفیت مبارزان و فعالان انقلاب برای زنده کردن خاطرات انقلابی یزد استفاده کرده و نسل جدید را با انقلاب اسلامی هر چه بیشتر آشنا کند.  

گفتنی است طرح بومگردی انقلاب، یکی از طرح‌های رویداد فجر ۱۴۰۰ است که توسط هیئت انصار ولایت یزد در دارالعباده اجرا می‌شود. این طرح  با ثبت‌نام از نواجوانان و جوانان انقلاب‌دوستِ یزدی و بومگردی در مکان‌ها و مسیرهای خاطره‌انگیز در دوران انقلاب، همراه با روایت‌گری فعالان و مبارزان انقلابی اجرا می‌شود.