نمایشگاه دستاوردهای انقلاب توسط کانون فرهنگی هنری ولا افتتاح شد
نمايشگاه دستاوردهاي انقلاب توسط کانون فرهنگي هنري ولا افتتاح شد

نمایشگاه دستاوردهای انقلاب توسط کانون فرهنگی هنری ولا افتتاح شد

همزمان با ايام الله دهه فجر، نمايشگاه دستاوردهاي انقلاب توسط کانون فرهنگي هنري ولا افتتاح شد.
شناسه خبر : 35087 تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۲۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان یزد،  همزمان با ایام الله دهه فجر، نمایشگاه دستاوردهای انقلاب توسط کانون فرهنگی هنری ولا افتتاح شد.
آئین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای انقلاب؛ رویداد فجر ۱۴۰۰ در یزد به همت کانون فرهنگی ولاء، وابسته به هیئت انصار ولایت یزد در جوار آستان امامزاده سیدنصرالله(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام مهدوی نژاد در این مراسم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: علت قیام امام خمینی(ره) عمل به آیه «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَی وَفُرَادَی...» بود. قیام برای خدا در خانه محله در شهر یا کشور و حتی در تمام دنیا می‌تواند رخ دهد.

مسئول کانون جوانان رضوی در ادامه خاطرنشان کرد: این که خداوند در این آیه شریفه فرموده از من به شما نصیحت، نشان از اهمیت موضوعی است که در آیه بیان شده و به خاطر همین اهمیت امام خمینی(ره) یک تنه قیام کرد همچنان که در آیه می‌فرماید: «مثنی و فرادی...»؛ دو نفری و حتی تنهایی برای خدا قیام کنید. 

مهدوی‌نژاد افزود: وقتی امام خمینی(ره) قیام کردند، با پیوستن عموم مردم و گروه‌های مختلف، انقلاب شکل گرفت و پیروز شد. در حالی که برخی از یاران امام می‌گفتند: «ما اصلاً تصور نمی‌کردیم حکومت پهلوی ساقط شود، فقط برای رضای خدا و عمل به همین آیه قیام کردیم».

وی در ادامه با اشاره به کلام امام(ره) که فرمودند حفظ انقلاب از حفظ جان یک نفر ولو خودِ امام باشند واجب‌تر است، اظهار داشت: حکومت اسلامی بسیار مهم است. همه انبیا و ائمه(ع) برای حفظ حکومت مبعوث شدند.

این فعال فرهنگی حکومت اسلامی و انقلاب ایران را ظرف تحقق حکومت امام عصر(عج) دانست.

مسئول هیئت انصار ولایت در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار تأسف از اینکه بعضی از مردم هنوز بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب نمی‌دانند برکت‌های انقلاب اسلامی برای کشور و مردم ایران چه بوده است، گفت: همین مسئله باعث شده عده‌ای طوری سیاه‌نمایی کنند که انگار ایران بعد از انقلاب سقوط کرده‌ است.

وی در پایان با اشاره به اهمیت تبیین انقلاب و معرفی برکت‌های انقلاب برای مردم، برپایی چنین نمایشگاه‌هایی که دستاوردهای انقلاب را نشان می‌دهد، ارزشمند دانست و گفت ما باید بدانیم که انقلاب برای ما چه کرده است