اشتغال‌زایی از مسیر تولیدات خرد خانگی در کانون فرهنگی هنری باب الحوائج یزد
اشتغال‌زايي از مسير توليدات خرد خانگي در کانون فرهنگي هنري باب الحوائج يزد

اشتغال‌زایی از مسیر تولیدات خرد خانگی در کانون فرهنگی هنری باب الحوائج یزد

کانون باب الحوائج(ع) با حمايت از توليدات خرد خانگي، زمينه اشتغال براي بانوان خانه دار چند محله در شهر يزد را فراهم کرد.
شناسه خبر : 33738 تاریخ انتشار : ۱ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۵۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان یزد: کانون باب الحوائج (ع) حسن آباد یزد یکی از کانون‌های فرهنگی هنری فعال در استان یزد به شمار می رود که سال ها در عرصه های مختلف فعالیت کرده است. 

بر پایه این گزارش، اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری با محوریت مسجد به عنوان اصلی ترین هدفی محسوب می شود که مدیر و اعضای کانون دنبال کرده اند، در این راستا کانون باب الحوائج یزد توانسته است در سطح منطقه و استان برنامه های متنوعی را با محوریت مسجد رقم بزند.

از سوی دیگر این کانون با توجه به قرار گرفتن در منطقه محروم شهر یزد، در واقع متولی فعالیت های فرهنگی در محله بوده است و اعضای کانون به مناسبت های مختلف اقدام به برگزاری برنامه های مذهبی و فرهنگی در سطح محله کرده اند.

یکی از اقداماتی که توانست مورد استقبال عموم مردم قرار گیرد برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی و فصلی است که دستاوردهای بانوان و اهالی محل را در معرض دید علاقمندان قرار می دهد.

هدف از اجرای چنین فعالیت ها در مسجد به نوعی اجرای کارآفرینی به صورت خرد است که مسجد را به عنوان محلی برای اجرای فعالیت های فرهنگی و همچنین کارآفرینی کرده است.

رضیه باقری در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) در استان یزد در این رابطه گفت: کانون باب الحوائج (ع) یزد به عنوان یکی از کانون های برتر استان یزد در زمینه های مختلف است که توانسته در عرصه های گوناگون فرهنگی و هنری در منطقه و استان فعالیت کند.

مدیر کانون فرهنگی هنری باب الحوائج یزد افزود:  یکی از حوزه های فعالیت ما در کانون در زمینه کارآفرینی است به گونه ای که سعی کرده ایم با شناسایی ظرفیت ها در جهت معرفی و کاربردی کردن فعالیت ها در منطقه و محل گام برداریم.

وی ادامه داد: تاکنون دراین کانون برنامه های متنوعی در راستای حمایت از بانوان خانه دار برگزار کرده ایم که از جمله آنها می توان به برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و تولیدات خانگی اشاره داشت.

باقری تصریح کرد: حمایت از بانوان خانه دار و ارائه تولیدات آنها در بین مردم منطقه و محل از جمله اهداف دیگر ما در برپایی نمایشگاه های کانونی بوده اسه که خوشبختانه مورد استقبال نیز قرار گرفته است.

مدیر کانون فرهنگی هنری باب الحوائج ادامه داد:  ما سعی کردیم با شناسایی افرادی که در محل به صورت خرد فعالیت می کنند و تولیدات خانگی دارند مورد توجه قرار گیرند و بتوانند محصولات خود را به دیگران عرضه کنند.