کانون‌های مساجد ظرفیت و قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی در حوزه فرهنگ محسوب می‌شوند
کانون‌هاي مساجد ظرفيت و قدرت نرم نظام جمهوري اسلامي در حوزه فرهنگ محسوب مي‌شوند
معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد فهما؛

کانون‌های مساجد ظرفیت و قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی در حوزه فرهنگ محسوب می‌شوند

طاهريان با اشاره به فعاليت 26 هزار کانون فرهنگي هنري در مساجد سراسر کشور گفت: کانون‌ها به عنوان ظرفيت و قدرت نرم نظام جمهوري اسلامي در حوزه فرهنگ هستند.
شناسه خبر : 33059 تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۰۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) استان یزد: «مرتضی طاهریان» در نشست مجازی رابطین کانون های مساجد استان یزد گفت: رویداد فهما یک رویداد چند وجهی و دارای ابعادی است که در قدم اول موفق شدیم با هویت کانون ها بیش از پیش آشنا شویم و زمینه ای فراهم شود تا با ارکان کانون و مسجد آشنا شویم.

 

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به ثبت اطلاعات کانون‌ها در سامانه بچه های مسجد ادامه داد: زمانی اطلاعات مورد بهره برداری قرار می گیرد که اطلاعات صحیح باشد و هرچه این اطلاعات صحیح تر باشد شاهد استفاده بهینه تر از آن نیز خواهیم بود که رویداد ملی فهما این امکان را برای ما فراهم کرد.

 

وی گفت: در ادامه این گام نیز بانک اطلاعات قوی از آثار و تولیدات فرهنگی و هنری مساجد جمع آوری شد که در کنار  توجه به کمیت به دنبال ارائه توانمندی ها و قدرت بچه های مسجد در عرصه فرهنگ و هنر بوده ایم.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما گفت: اگر ما با افتخار بیان می کنیم که در کشور 26 هزار کانون داریم این به عنوان ظرفیت و قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی در حوزه فرهنگ است.

 

طاهریان خاطرنشان کرد: این که فهما را به جریان های حمایتی گره بزنیم امری نادرست است ولی هرچند باید این امر وجود داشته باشیم اما برکات فهما تنها به آن خلاصه نمی شود بلکه گام اساسی ما در جهت شناسایی این ظرفیت ها و ارائه این ظرفیت های فرهنگی و هنری است.

 

وی افزود: ما در جریان رویداد ملی فهما، صدها شبکه جغرافیایی، موضوعی و تخصصی را از دل فهما بوجود آوردیم که خود را به خوبی نشان خواهد داد که نمونه آن شبکه رابطین است که فرصتی برای کانون ها در جهت ارتباط با کانون هاو تعامل با یکدیگر است.

 

دبیر ستاد رویداد فهما کشور گفت: رتبه بندی کانون ها بر اساس ارزیابی ها از دیگر برکات طرح ملی فهما بود که الان به راحتی می توانیم بر اساس ارزیابی ها کانون های برتر را در تمامی نقاط کشور بررسی و معرفی کنیم ولی امسال به حوزه میدان بیش از گذشته توجه خواهیم داشت.

 

وی افزود: با توجه به اعتبارات و امکانات موجود تلاش داریم تا حداکثر خدمت رسانی به کانون ها را داشته باشیم.

 

معاون ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور بیان کرد: استان یزد همواره در عرصه های دینی و فرهنگی پیشتاز بوده و قطعا کانون ها و مساجد این استان نیز همین گونه بوده اند و در قالب رویداد فهما نیز در بستر سامانه شاهد این نقش بوده ایم.
 

 

وی افزود: کانون ها باید از فرصت باقیمانده استفاده کنند و در چارچوب فرآیند فهما، فعالیت های خود را بارگزاری کنند تا نام یزد بدرخشد و همچون گذشته در آینده نیز شاهد این درخشش اهد باشیم.