جذب جوانان و ارائه ایده‌های مسجدی، مهمترین رویکرد طرح ملی فهما است
جذب جوانان و ارائه ايده‌هاي مسجدي، مهمترين رويکرد طرح ملي فهما است
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد؛

جذب جوانان و ارائه ایده‌های مسجدی، مهمترین رویکرد طرح ملی فهما است

حجت‌الاسلام سالاري با اشاره به برگزاري طرح ملي فهما 1400 گفت: جذب جوانان و ارائه ايده هاي مسجدي، مهمترين رويکرد طرح ملي فهما است.
شناسه خبر : 32940 تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۴۷

حجت الاسلام مظفر سالاری، در گفت و گو با  ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از  استان یزد با اشاره به برگزاری طرح ملی فهما ویژه کانون های مساجد کشور گفت: این طرح ملی به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور و با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت های فرهنگی و هنری کانون های مساجد طراحی شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد افزود: دو دوره از این طرح با حضور پرشور کانون های مساجد کشور برگزار شده است که شاهد برکات بسیار زیادی در این زمینه بوده ایم و امیدواریم در سومین دوره آن نیز در سال جاری شاهد این حضور پرشور باشیم.

وی بیان کرد: این طرح به عنوان یکی از طرح های پرمخاطب در سطح کشور است که با هدف ساماندهی فعالیت کانون های مساجد برنامه ریزی شده است به نحوی که 26 هزار کانون فرهنگی هنری می توانند فعالیت های فرهنگی و هنری را در معرض دید عموم قرار دهند.

حجت الاسلام سالاری گفت: این طرح می تواند مساجد برتر را شناسایی کرده و معرفی کند و در کنار ان نیز فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری را به صورت ایده برای کانون های دیگر مطرح کند.

وی ادامه داد: استان یزد نیز همزمان با سراسر کشور حضور پررنگی در دوره های گذشته طرح ملی فهما داشته است به گونه ای که در دوره اول به عنوان یکی از نامزدهای اصلی برای انتخاب پایتختی فهما در سطح کشور بود و کانون های مساجد استان نیز رتبه های خوبی در این زمینه کسب کردند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد گفت: استان یزد بیش از 850 کانون فرهنگی هنری را داراست که امیدواریم بتوانیم کانون ها را ترغیب کنیم تا بتوانند حضوری فعال در این طرح ملی داشته باشند.

حجت الاسلام سالاری ادامه داد: هدف ما در این طرح حضور فعال و معرفی کانون های مساجد استان به کشور است و سعی داریم از این طریق مساجد الگوی استان را نیز معرفی کنیم تا کانون های دیگر بتوانند از طرح ها و ایده های آنها برای مساجد خود به کار بگیرند.

وی گفت: ساماندهی فعالیت کانون ها در رواق های مختلف از جمله اهداف این طرح است که از این طریق می توانیم آموزش ها و دوره های مختلف را نیز بدون هزینه ارائه داده و کانون ها نیز از آنها بهره مند شوند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: ارائه شبستان ها و رواق های مختلف به منظور ارائه خدمات فرهنگی به کانون ها از ایده های اصلی این طرح است که اعضای کانون ها نیز می توانند از آنها استفاده کنند.

حجت الاسلام سالاری بیان کرد: جذب جوانان و نوجوانان با استفاده از ارائه الگوهای مسجدی، معرفی کانون های برتر به کشور، دریافت ایده های کشوری برای فعالیت های فرهنگی و هنری، ساماندهی فعالیت های کانون ها، ارائه و دریافت گزارش عملکرد کانون ها در مدت یک سال گذشته از جمله اهداف دیگر این طرح است.

وی گفت: با توجه به زمان باقیمانده امیدواریم شاهد حضور پرشور کانون ها و کسب رتبه های برتر کشوری در این رابطه باشیم.