تربیت داستان‌نویسان مسجدی و دیدار با مقام معظم رهبری مهمترین هدف ماست
تربيت داستان‌نويسان مسجدي و ديدار با مقام معظم رهبري مهمترين هدف ماست
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد؛

تربیت داستان‌نویسان مسجدی و دیدار با مقام معظم رهبری مهمترین هدف ماست

حجت‌الاسلام سالاري با اشاره به برنامه‌هاي ستاد کانون هاي مساجد کشور با رويکرد تربيت نويسنده و شاعر مسجدي گفت: تربيت داستان نويسان مسجدي و ديدار آنها با مقام معظم رهبري گام اصلي ما است.
شناسه خبر : 31955 تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۰۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) استان یزد: حجت‌‎الاسلام «مظفر سالاری» روز دوشنبه 17 آبان ماه در وبینار آموزشی توجیهی جشنواره ملی داستان و شعر بچه‌های مسجد با عنوان « رواق قلم» گفت: هدف ما تحقق راهبردهای رهبری در زمینه ادبیات و داستان است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد افزود: مقام معظم رهبری بیان می‌کنند که دو رسانه شعر و داستان حالت سرگرمی ‌نداشته باشد و تشریفاتی نباشد و بایستی به رسانه‌ای تبدیل شوند که به رسالت خود عمل کنند.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم این راهبردهای مشخص را در کانون‌های مساجد داشته باشیم و تاکتیک‌ها را نیز دنبال کنیم تا به این رهنمودها برسیم.

مدیر ستاد فهما استان یزد تصریح کرد: اکنون داستان در جهان از سلاح های اتمی‌ و بیولوژیک اهمیت بیشتری دارد و یک داستان می‌تواند زندگی انسانی را متحول کند.

حجت‌‎الاسلام سالاری گفت: شخصیت حضرت آقا به عنوان شخصیتی جهانی است که از دیگر رهبران متمایز هستند که یکی از دلایل آن شخصیت ادبی ایشان است که به عنوان انسان‌شناس بزرگ شناخته می‌شوند.

وی با اشاره به این که یک سوم قرآن کریم شامل سرگذشت‌ها و قصص است تاکید کرد: وقتی خداوند می‌خواهد با انسان حرف بزند از داستان استفاده می‌کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد گفت: ما از شعرای ملی خود داستان‌پردازان بزرگی مانند فردوسی، نظامی‌و سعدی داریم که نشان از اهمیت داستان در زندگی ما است.

وی گفت: داستان در نهاد انسان است و علاقه ذاتی و فطری به داستان دارد و امروز نیز اگر این بزرگواران بودند از رسانه و داستان استفاده می‌کردند.

حجت‌‎الاسلام سالاری گفت: حضرت آقا صحبت‌هایی در مورد داستان و رمان دارند که نشان از اهمیت این حوزه است.

وی افزود: اگر رمانی تولید می‌شود تنها از سر ذوق نیست بلکه بسیار سازنده و مفید است و ما به امید روزی هستیم که یکی از مطالبات رهبری را جامه عمل بپوشانیم و کانون‌های مساجد بتوانند داستان‌نویسان خوبی را تربیت کنند تا نیازهای جامعه را در داستان‌ها منعکس کنند.

این نویسنده برتر کشوری با اشاره به بی‌برنامگی در ارائه ترجمه‌ها در کشور گفت: متاسفانه سیل لجام گسیخته ترجمه، نفس ما را بریده که خودگسستگی فرهنگی برای ما بوجود آورده است.

وی گفت: امروز برخی جوانان ما نسبت با فرهنگ اسلامی‌ایرانی ما تناسبی ندارند که مایه تاسف است و اگر بتوانیم داستان‌های وطنی خوبی تولید کنیم شاید بتوانیم در حد وظیفه خود عمل کنیم.

حجت‌‎الاسلام سالاری گفت: من در آرزوی روزی هستم که ستاد کانون‌های مساجد بتواند روزی 100 داستان‌نویس دست‌پروده خود را به دیدار رهبری ببرند و آثارخود را به رهبری عرضه کنند.