نشست توجیهی-آموزشی استعدادیابی هنرهای نمایشی ویژه خواهران برگزار شد
نشست توجيهي-آموزشي استعداديابي هنرهاي نمايشي ويژه خواهران برگزار شد
در قالب طرح طراوت کانون‌های مساجد یزد؛

نشست توجیهی-آموزشی استعدادیابی هنرهای نمایشی ویژه خواهران برگزار شد

نشست توجيهي آموزشي استعداديابي هنرهاي نمايشي خواهران طرح طراوت کانون هاي مساجد يزد در محل مدينه العلم کاظميه برگزار شد.
شناسه خبر : 31952 تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۵۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) استان یزد، نشست توجيهي آموزشي استعداديابي هنرهاي نمايشي خواهران طرح طراوت کانون هاي مساجد يزد در محل مدينه العلم کاظميه برگزار شد.

حجت الاسلام مظفر سالاری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد با اشاره به اجرای طرح استانی طراوت گفت: این طرح در 30 مسجد شهر یزد و با حضور بیش از 1200 نفر از نوجوانان برگزار می شود.

وی افزود: این طرح با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد به مدت یک سال و از غدیر تا غدیر برگزار می شود که امیدواریم با همکاری مسئولان بتوانیم به صورت مستمر آن را برگزار کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: اسلام به مراسم های آیینی مانند نماز جماعت، نمازجمعه و حج اهمیت میدهد زیرا به شرکت کنندگان این امکان را میدهد که از تاثیرات روح جمعی برخوردار شوند و برای همین است که شما در نماز جماعت اشتیاق بیشتری برای عبادت دارید.

وی افزود: نمایش هم تجربه ای جمعی است که میزان همزاد پنداری و تاثیرپذیری را افزایش می دهد، مثلا به هنگام دیدن نمایش دسته جمعی نمایش خیلی میخندید یا گریه می کنید در حالی که اگر همین نمایش را از تلویزیون خانه و در تنهایی مشاهده کنید نه می خندید و نه می گریید.

حجت الاسلام سالاری گفت: از این جهت سازنده یا مخرب بودن نمایش از داستان بیشتر است.

وی افزود: نمایش اجتماعی ترین نوع هنر است و تماشاگران در کیفیت اجرا نیز بسیار موثر هستند در حالی که در سینما یا در داستان، تماشاگران یا خوانندگان تاثیری بر فیلم و داستان ندارند.

حجت الاسلام سالاری در پایان گفت: در یک کلام نمایش بهترین شیوه مردمی آموزش و پرورش است.

کلمات کلیدی: فهما يزد طرح طراوت