فضای مجازی کتاب خواندن را کم رونق کرده است
فضاي مجازي کتاب خواندن را کم رونق کرده است

فضای مجازی کتاب خواندن را کم رونق کرده است

حجت‌الاسلام و المسلمين سالاري با اشاره به اهميت ترويج فرهنگ مطالعه در جامعه گفت: اين روزها شاهد رونق کتاب خواني نيستيم بلکه فضاي مجازي اين مولفه مهم را کم رونق کرده است.
شناسه خبر : 19795 تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۱۳

حجت الاسلام و المسلمین «مظفر سالاری» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) استان یزد،  ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به همه کتابداران، اصحاب قلم همچنین خوانندگان کتاب و  اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: متاسفانه همچنان که سینما و تلویزیون، تئاتر و نمایش را کم رونق تر کرده است، فضای مجازی هم کتابخوانی را کم رونق تر کرده است.

 

مدیر ستاد فهما استان یزد در ادامه بیان کرد: در هنگام دیدار هنرمندان و نویسندگان با مقام معظم رهبری که توفیق شد بنده هم به عنوان نویسنده برگزیده شرکت کنم  یکی از هنرمندان گله کرد که وضع خرید کتاب اصلا خوب نیست و بسیار کم از کتاب استقبال می شود. مقام معظم رهبری در پاسخ به این هنرمند گفتند:اینچنین نیست، اگرتولید کتاب در پاسخ به نیاز مخاطبان باشد واز حیث ظاهر زیبا باشد، خوب توزیع شود و تبلیغات مناسب و قیمت مناسب داشته باشد مخاطبان بسیاری را خواهد داشت.

 

حجت الاسلام مظفر سالاری در پایان پیشنهاداتی در خصوص رواج کتاب و کتابخوانی داد واظهار داشت: ظاهر زیبای کتاب، محتوای خوب و داشتن برنامه ای مدون جهت تبلیغات در فضای مجازی بویژه امروزه و با توجه به دوران کرونایی، خرید کتابهای مورد نیاز و ارزشمند توسط خیرین و چرخش کتاب در فامیل و آشنایان می تواند به رونق فرهنگ کتابخوانی کمک بسزایی کند.