دیدار با خانواده شهیدان مزیدی؛ آذرین‌بخش سه‌شنبه ‌تکریم این هفته در استان یزد
ديدار با خانواده شهيدان مزيدي؛ آذرين‌بخش سه‌شنبه ‌تکريم اين هفته در استان يزد

دیدار با خانواده شهیدان مزیدی؛ آذرین‌بخش سه‌شنبه ‌تکریم این هفته در استان یزد

در دومين روز از هفته دفاع مقدس، مدير و کارشناسان ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان يزد با خانواده شهيدان مزيدي ذيل برگزاري طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم ديدار کردند.
شناسه خبر : 16514 تاریخ انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۵:۳۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان یزد، امروزدر برنامه سه شنبه های تکریم مدیر و کارشناسان ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد به دیدارخانواده شهیدان محمدحسین و محمدرضا مزیدی، رفتند. این دیدار مقارن با دومین روز از هفته دفاع مقدس بود.

 

در این دیدار حجت الاسلام مظفر سالاری، مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد، ضمن بزرگداشت هفته دفاع مقدس از مقام شامخ شهیدان محمدحسین و محمدرضا مزیدی همچنین از برادر شهید که خود از جانبازان شیمیایی سرافراز دفاع مقدس هست، تجلیل و قدردانی کرد.

 

برادر شهیدان مزیدی به بیان خاطراتی از برادران شهید خود در زمان جنگ پرداخت و در مورد شهید محمدرضا مزیدی به نقل از یکی از هم‌رزمان جانباز شهید گفت: برادر شهیدم، شهید محمدرضا مزیدی پشتکار، انگیزه و حس مسئولیت بالایی داشت به نحوی که به نقل از یکی از همرزمان شهید که خود از جانبازان سرافراز روشن دل این مرز و بوم است، شهید محمدرضا مزیدی تا لحظات آخری که من کنارش بودم و بعد از مجروح شدن صدایش را تا قبل از بیهوشی می شندیم دست از مبارزه بر نداشت و با تیربار با دشمن غدار می جنگید و من صدایش را می شنیدم. با اینکه ما تنها بودیم و دیگرحملات ما آنچنان اثری نداشت اما او با سماجت و عزم راسخ خود دست از مبارزه برنداشت تا به فیض شهادت نائل آمد.

 

محمدحسن مزیدی برادر شهید که خود مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهیدان مزیدی است در خصوص برادر دیگر شهیدش، "محمدحسین مزیدی" بیان کرد: شهید محمدحسین مزیدی نیز بسیار باجرائت، مصمم، با انگیزه و پرشور بود.

 

وی در ادامه به بیان خاطره ای از شهید محمدحسین مزیدی پرداخت و گفت: در زمان اوایل انقلاب که هنوز انقلاب تثبیت نشده بود و ماموران نظامی شاه در خیابان های یزد بودند، مجسمه ای از شاه ملعون در مرکز شهر بود که شاه خائن بر اسب نشسته بود، تصمیم گرفته شد این مجسمه را به پائین بیاورند کمتر کسی جرات اینکار را داشت تا اینکه برادر شهیدم، شهید محمدحسین مزیدی داوطلب شد و با آسودگی و آرامش هرچه تمام تر این مجسمه را با کمک دیگران به زیر کشید.

 

در پایان با اهدای یک جلد قرآن مجید و  لوح سپاسی از سوی حجت الاسلام مظفر سالاری، مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد از برادر شهید تجلیل و قدردانی صورت گرفت.

 

گفتنی است پدر و مادر شهیدان مزیدی، نزد فرزندان شهید خود هستند و دعوت حق را لبیک گفتند.