دوره تربیت مربی طرح ملی یاریگران زندگی در ستاد فهمای استان یزد برگزار شد
دوره تربيت مربي طرح ملي ياريگران زندگي در ستاد فهماي استان يزد برگزار شد

دوره تربیت مربی طرح ملی یاریگران زندگی در ستاد فهمای استان یزد برگزار شد

دوره تربيت مربي طرح ملي ياريگران زندگي در راستاي تربيت مربي پيشگيري از مواد مخدر، ويژه مربيان منتخب کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان يزد برگزار شد.
شناسه خبر : 15726 تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۷:۵۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) استان یزد: دوره تربیت مربی طرح ملی «یاریگران زندگی» ظهر امروز 13 شهریور در محل ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد با حضور مربیان شش کانون فرهنگی هنری منتخب استان و با همکاری ستاد پیشگیری از اعتیاد، در محل مجتمع امام علی (ع) برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین «مظفر سالاری» در جریان آغاز به کار این دوره طی سخنانی اظهار کرد: این طرح به عنوان یکی از طرح های ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور است که در 10 استان کشور برگزار می شود و استان یزد نیز به عنوان یکی از این استان ها است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد بیان کرد: در این طرح 6 کانون از استان یزد حضور دارند که از شهرستان ها مهریز، بهاباد، میبد و یزد در این برنامه حضور دارند.

 

وی افزود: اکنون با وجود کرونا مقداری از بحران ها و چالش های دیگر غافل شده ایم که با اجرای این طرح ها می توانیم درگیر این مسائل نیز شده و پیشگیری کنیم.

 

حجت الاسلام سالاری، با بیان اینکه بسیاری از بحران های جهانی، ملی از موارد مخدر ناشی می‌شوند، گفت: امام (ره) فرمود: «اگر یک نفر را نجات دهید، بشریت را نجات داده اید»؛ در این راستا نیز ما معتقدیم این طرح ها می تواند در راستای تربیت مربی و نجات بشریت گام بردارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: پیشگیری از مصرف مواد مخدر به عنوان کار فرهنگی است که می تواند به خوبی پیگیری شود و ستاد هماهنگی کانون های مساجد سعی دارد در این زمینه گام بردارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد گفت: طرح یاریگران زندگی با هدف تربیت و آموزش مربیانی با محوریت کانون فرهنگی هنری مسجد با هدف مقابله با آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد فعالیت دارد. 

 

حجت الاسلام سالاری ادامه داد: در قالب اجرای این طرح، اساتید و کارشناسان توانمند در حوزه اعتیاد در جمع متقاضیان مربیگری پیشگیری از اعتیاد تدریس می کنند و مربیان آموزش دیده پس از برپایی دوره جهت تدریس روش های مقابله با اعتیاد و یا شیوه های ترک آن در سطح استان فعالیت خود را آغاز می کنند. 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: پیشگیری از مصرف مواد مخدر به عنوان کار فرهنگی است که می تواند به خوبی پیگیری شود و ستاد هماهنگی کانون های مساجد سعی دارد در این زمینه گام بردارد.

 

بر پایه این گزارش، مربی کشوری این طرح در دو نوبت صبح و عصر برای مربیان منتخب کانون های فرهنگی هنری مساچجد استان یزد که شامل 14 نفر هستند به تدریس مبانی پیشگیری از اعتیاد بصورت کارگاهی می پردازد.

 

گفتنی است در این برنامه  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، مدیر کل دفترامور اجتماعی فرهنگی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز حضور داشتند.