رئیس دادگستری استان یزد؛ کانون‌های فهما می‌توانند منجر به احیای نقش واقعی مساجد شوند
رئيس دادگستري استان يزد؛ کانون‌هاي فهما مي‌توانند منجر به احياي نقش واقعي مساجد شوند

رئیس دادگستری استان یزد؛ کانون‌های فهما می‌توانند منجر به احیای نقش واقعی مساجد شوند

دهشيري در هم‌انديشي فعالان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان يزد گفت: کانون‌هاي فهما مي‌توانند منجر به احياي نقش واقعي مساجد شوند.
شناسه خبر : 15482 تاریخ انتشار : ۶ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۲۰:۰۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) استان یزد: نشست هم اندیشی فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان  یزد با رئیس و معاونین دادگستری این استان برگزار شد.

 

«غلامعلی دهشیری » در این هم اندیشی طی سخنانی با بیان اینکه مساجد محل تصمیم سازی و تصمیم گیری بسیاری از امور در صدر اسلام به شمار می رفت، گفت: مسجد قبا در زمان پیامبر گرامی اسلام(ص)، محل بسیاری از تصمیم گیری های مهم بوده است.

 

رئیس دادگستری استان یزد، در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با نقش فرهنگ اشاره کرد و گفت: معظم له بر اهتمام مسئولان به مساله فرهنگ، اقتصاد و معیشت مردم تاکید کردند.

 

دهشیری تصریح کرد: احیای نقش واقعی مساجد می تواند از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد  رقم بخورد؛  مساجد در گذشته محل تولید علم بودند، کانون اتحاد و همدلی و مأمنی برای تربیت نسل آینده مملکت.

 

رئیس دادگستری استان یزد در ادامه گفت: مساجد کارخانه آدم سازی است؛ هرچقدر کانون های فرهنگی هنری در زمینه های مختلف فعال شوند کار دستگاه قضا به دلیل کم شدن آسیبهای اجتماعی کاهش می یابد.

 

وی در مورد فعالیت کانون ها در فضای مجازی گفت: خطرات و آسیب های فضای مجازی فراوان است و به اعتقاد من باید کانون های فضای مجازی برای جذب نوجوانان و جوانان در کنار کانون‌های حقیقی شکل بگیرد.

 

رئیس دادگستری استان یزد در مورد استفاده از هنر گفت: استفاده از ابزار هنر بسیار مفید و کارآمد خواهد بود. ابزار هنر بهترین وسیله برای انتقال مفاهیم اصیل به کودکان ،نوجوانان و جوانان و جذب آن ها خواهد بود.

 

دهشیری در پایان ابراز امیدواری کرد با انعقاد تفاهم نامه میان ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و دستگاه قضایی استان و کانون وکلا بتوانیم در راستای خدمت به مسجد و کاهش آسیب های اجتماعی گامی بلند برداریم.

 

گفتنی است کانون های فرهنگی هنری در این دیدار نیز به دغدغه ها و مشکلات منطقه ومحل خود اشاره کردند و درخواست همکاری و مساعدت از دستگاه قضا داشتند که رئیس دادگستری استان قول مساعد جهت رفع بعضی از مشکلات داد.