نشست مشترک روسای ستاد فهما و دادگستری استان یزد به مناسبت روز جهانی مسجد
نشست مشترک روساي ستاد فهما و دادگستري استان يزد به مناسبت روز جهاني مسجد

نشست مشترک روسای ستاد فهما و دادگستری استان یزد به مناسبت روز جهانی مسجد

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد و رئيس دادگستري استان يزد به مناسبت روز جهاني مسجد با يکديگر ديدار و گفت وگو کردند.
شناسه خبر : 15444 تاریخ انتشار : ۵ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۲۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) استان یزد، جلسه هم اندیشی فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با حضور رئیس دادگستری و معاونین دادگستری استان یزد به مناسبت روز جهانی مسجد برگزار شد.

 

در این جلسه مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدلله الحسین(ع) و قدردانی بابت فراهم آوردن فرصت دیدار کانون ها با رئیس دادگستری، به نقش حیاتی مسجد و کانون های مسجد جهت کاهش بزهکاری و نابهنجاری در جامعه تاکید کرد و سپس به معرفی اجمالی ستاد کانون های مساجد و ارائه آماری از تعداد و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد پرداخت.

 

حجت الاسلام مظفر سالاری با اشاره به اینکه در استان بیش از 800 کانون وجود دارد، در خصوص رویدا ملی فهما گفت: ((فهما)) به معنای فرهنگ و هنر مساجد ایران می باشد وسامانه ای است که همه کانون های فرهنگی هنری می توانند تمام فعالیتهای قرآنی، فرهنگی و هنری کانون و مسجد خود را در آن ثبت نمایند و از سایر امکانات سامانه از جمله شرکت در جشنواره ها، طرح ها و مسابقات فرهنگی هنری بهره ببرند.

 

او افزود:  خوشبختانه استان یزد در رویداد ملی فهما به همت کانونهای فرهنگی هنری توانست رتبه خوبی را در سطح کشور کسب کند و 37 کانون استان جزء برترین های کشوری بودند.

 

مدیر ستاد کانون های مساجد استان بیان کرد: سه کانون فرهنگی هنری در زمینه های قرآن کریم،سرود و آواهای انقلابی و مناسبتهای ملی مذهبی(اربعین) همگی از استان یزد حائز رتبه برتر در کشور شدند.

 

گفتنی است در این دیدار تعداد 10 نماینده کانون فرهنگی هنری از اقصی نقاط شهر حضور داشتند.