مدیر کل فرهنگ و اسلامی استان یزد با اعضای کانون‌های فهما منطقه حسن‌آباد این استان دیدار و گفت‌وگو کرد
مدير کل فرهنگ و اسلامي استان يزد با اعضاي کانون‌هاي فهما منطقه حسن‌آباد اين استان ديدار و گفت‌وگو کرد

مدیر کل فرهنگ و اسلامی استان یزد با اعضای کانون‌های فهما منطقه حسن‌آباد این استان دیدار و گفت‌وگو کرد

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد طي ديدار با اعضاي کانون‌هاي فهما منطقه حسن‌آباد اين استان، در جريان فعاليت‌ها و مسايل کانون‌هاي فرهنگي هنري اين منطقه قرار گرفت.
شناسه خبر : 15166 تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۱۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) استان یزد» مجید جوادیان زاده» روز سه شنبه 28 مرداد با حضور در منطقه حسن آباد استان یزد با اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد این منطقه دیدار و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات آنها قرار گرفت.

 

در این دیدار، «رضیه باقری»  ضمن قدردانی از ستاد کانون های مساجد استان بابت فرصت به وجود آمده در خصوص دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کانون فرهنگی هنری باب الحوائج و تعدادی از مساجد دیگر در منطقه برنامه های مختلفی در ایام کرونا از جمله پخت غذا بیش از 3000 پرس و تقسیم بین نیازمندان منطقه در قالب کمک مومنانه ، برگزاری مراسم های مختلف با رعایت دستورالعمل های بهداشتی داشتند.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری باب الحوائج حسن آباد افزود: ما توانستیم با فعال کردن مسجد در زمینه های گوناگون از جمله داشتن برنامه های مختلف برای کودکان و نوجوانان(طرح ورزش و بازی و مسابقات) ، برگزاری جشن تولد کودکان متناسب با شئونات مسجد یکی از پرجمعیت ترین مساجد از همه اقشار بخصوص کودکان باشیم.

 

در ادامه مرتضی تیموری یکی دیگر از رابطان منطقه حسن آباد در خصوص فعالیتهای کانون ها در منطقه حسن آباد گفت: از دیگر فعالیت های اجتماعی کانون ها می توان به ایجاد گروه های جهاد سازندگی در مسجد، برگزاری رزمایش مواسات و همدلی با تقسیم مایحتاج ضروری مردم ، بازسازی فضای مسجد جهت ارائه محصولات خانگی نمایشگاهی ، بازی و غیره و کمک به ضد عفونی معابر ، مساجد و مدارس.

وی افزود: با توجه به اینکه منطقه حسن آباد از مناطق حاشیه نشین، کمتر توسعه یافته و محروم می باشد مساله اعتیاد و بیکاری از معضلات منطقه می باشد که کانون مسجد توانسته در زمینه پیشگیری و ترک اعتیاد و به کارگیری نیرو و اشتغال زایی تا اندازه ای متناسب با توان خود گام بردارد و موفق باشد.

 

همچنین در بخش دیگری از این دیدار محسن زینلی پور، ضمن تشکر از فرصت ایجاد شده گفت: در مسجد وکانون بیش از 1500 پرس غذا تهیه و توزیع شده،بن کارت برای نیازمندان تهیه شد و تعدادی جهیزیه برای نو عروسان کم بضاعت تهیه شد و به آنها اختصاص یافت.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری وحدت در ادامه در مورد مشکلات منطقه عنوان کرد: ضعف فرهنگی،اعتیاد ، اختلافات خانوادگی و سایر آسیبهای اجتماعی از مشکلات اصلی و در اصل معضلات منطقه حسن آباد می باشد.

 

وی در پایان گفت: منطقه ما نیاز به کتابخانه فعال و به روز دارد و در این زمینه طرح های کاربردی نیز تهیه شده است،منطقه با توجه به تهدیدات روزافزون شبکه های مجازی نیاز مبرم به آموزش سواد رسانه ای دارد و کمبود امکانات هم اجرای بسیاری از طرح های ما را تعطیل کرده است.

 

گفتنی است در این دیدار مدیر و کارشناسان ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان نیز حضور داشتند.