سه‌شنبه‌های تکریم در استان یزد؛ دیدار با خانواده شهید «محمدعلی جبینیان»
سه‌شنبه‌هاي تکريم در استان يزد؛ ديدار با خانواده شهيد «محمدعلي جبينيان»

سه‌شنبه‌های تکریم در استان یزد؛ دیدار با خانواده شهید «محمدعلی جبینیان»

در راستاي اجراي طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم در استان يزد، اين هفته از خانواده شهيد «محمدعلي جبينيان» تجليل به عمل آمد.
شناسه خبر : 14360 تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۶:۴۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) استان یزد: در راستای اجرای طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم در استان یزد، از خانواده شهید «محمدعلی جبینیان» در شهرستان تفت تقدیر به عمل آمد.

 

در این مراسم که سه شنبه صبح 14 مرداد برگزار شد،  مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان یزد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تفت و همچنین رئیس بنیاد شهید این شهرستان حضور داشتند.

خحت الاسلام سالاری در ابتدای این نشست با اشاره به مقام شهدا گفت: این برنامه ها و دیدار با خانواده شهدا در ابتدا طلب خود شهدا است و پس از طلبیدن آنها، ما ناخواسته در این مراسم ها شرکت می کنیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد گفت: کتابی در باب کرامات امام رضا (ع) در دست تالیف داشتم که از همان ابتدا برای نوشتن آن به مشهد مقدس و حرم مطهر دعوت شدم و در همانجا قرار داد کتاب نوشته شد و پس از آن نیز شروع به نوشتن کردم  که این نشان دهنده اذن ائمه و شهدا برای قدم برداشتن در این مسیر است.

 

حجت الاسلام مظفر سالاری افزود : یکی از برکات دیدار با خانواده شهدا این است که خود را با خط امام (ره) و شهدا تطبیق دهیم. من احساس می کنم که شهدا خودشان دست ما را می گیرند و به این سو می کشند که این نیز از برکات حضور شهدا و زنده بودن آنها است.

 

مدیر ستاد کانونهای مساجد استان یزد با اشاره به دیدار خود در دوهفته گذشته با خانواده شهیدان «علی اکبر کوروش فر» در شهرستان مهریز و آمادگی خانواده شهید برای این دیدار بر اساس خوابی که مادر شهید دیده بود، گفت: مادر شهید جبینیان نیز این جمله را تکرارو بیان کرد.

 

در ادامه این دیدار، مادر شهید جبینیان گفت: شما مهمانان خود شهید هستید که امیدواریم شهدا خودشان پاسخ دهند و معتقدم که شهدا زنده هستند و با ما در ارتباط هستند.

 

پدر شهید جبینیان نیز در خصوص فرزند شهیدش گفت: محمد علی در سال 48 به دنیا آمد و در سال 65 شهید شد و پس از 10 سال مفقودی به خانه خود برگشت.

 

این پدر شهید در خصوص ویژگی های فرزند شهیدش گفت: پسرم با این که سن کمی داشت اما در خانه بسیار به ما کمک می کرد و در کنار مادرش قالی بافی می کرد و کمک کاری برای ما بود.

 

در این دیدار نیز احمد محمودی رئیس بنیاد شهید شهرستان تفت به ذکر خاطره ای در خصوص زنده بودن شهدا پرداخت.

 

لازم به ذکر است، پدر شهید جبینیان هنوز پس از سالها و بازنشستگی، کار سنگین می کند. او بیش از 20 سال در معادن شهرستان تفت کار می کرده اما بیمه وی رد نشده بود که هم اکنون نیز این پدر شهید مخارج خود را از شاگردی بنایی در کنار پسرش که لیسانس اقتصاد دارد و بنایی می کند، بدست می آورد.