جامعه امروز نیازمند ایثاری از جنس روحیه و عملکرد شهدا است
جامعه امروز نيازمند ايثاري از جنس روحيه و عملکرد شهدا است

جامعه امروز نیازمند ایثاری از جنس روحیه و عملکرد شهدا است

حجت‌الاسلام و المسلمين بشکاني، طي ديدار و تجليل از خانواده شهيد «محمدرضا تيموري» در روستاي آسفيچ بهاباد، گفت: جامعه امروز نيازمند ايثاري از جنس روحيه و عملکرد شهدا است.
شناسه خبر : 13965 تاریخ انتشار : ۸ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۳۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) استان یزد: پنجمین هفته از اجرای طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم در استان یزد با تجلیل از خانواده شهید «محمدرضا تیموری» از روستای آسفیچ بهاباد همراه بود که درمحل دفتر امام جمعه بهاباد برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین بشکانی در این دیدار ضمن تجلیل و قدردانی از مادر و خواهر شهید محمدرضا تیموری گفت: ما شک نداریم شهدا و ایثار گران سنگ بناهایی را گذاشتند که عده زیادی دنباله رو  راه و رسم آنها هستند. در کشور و جامعه مشکلات زیادی بوجود آمده است اما کمتر کسی به خانواده شهدا و جانبازان توهین کرده است .

 

حجت الاسلام بشکانی ادامه داد: این اشتباه است که بگوییم خانواده شهید چیزی از دست داده است، خانواده شهید در حقیقت چیزی بدست آورده است.

 

امام جمعه بهاباد افزود: باید روحیه شهدا در جامعه بازگردد ،مثل امثال سرداران شهید پرافتخاری چون باکری که بین او و سرباز تفاوتی نبود و اصلا کسی متوجه نمی شد چه کسی فرمانده است یا سرباز.

 

حجت الاسلام بشکانی خاطر نشان کرد: باید فرهنگ قناعت گری را از خودمان شروع کنیم؛ در این روزگار نیز فرهنگ شهدا ناظر بر این مولفه است، روحیه ایثارگری فقط بذل جان نیست، بلکه ایثار از هر چیز به معنای دارا بودن این ویژگی است.

 

امام جمعه شهرستان بهاباد در پایان در مورد اثرگذاری کارهای دینی و فرهنگی، با بیان اینکه باید در کارهایمان برنامه ریزی و آینده نگری داشته باشیم، تصریح کرد: کارهای باید از انسجام برخوردار باشد. هر بخش فرهنگی که کار می کند باید سایر بخشها از کارآنها مطلع باشند و در واقع تکمیل کننده کار یکدیگر باشند، مانند تعلیم در آموزش و پرورش که یک دانش آموز در ساعات مختلف دروس متعددی  را در یک پیوستگی با هم می خواند؛ اگر در کارهای فرهنگی به این شکل و رویه عمل شد کارها به ثمر می رسد.