رصد ستاره دنباله‌دار «نئو وایز» از سوی اعضای کانون صاحب‌الزمان(عج) رحمت‌آباد یزد
رصد ستاره دنباله‌دار «نئو وايز» از سوي اعضاي کانون صاحب‌الزمان(عج) رحمت‌آباد يزد

رصد ستاره دنباله‌دار «نئو وایز» از سوی اعضای کانون صاحب‌الزمان(عج) رحمت‌آباد یزد

اعضاي کانون فرهنگي و مسجد حضرت صاحب‌الزمان(عج) رحمت‌آباد يزد، ستاره دنباله‌دار نئو وايز که هر6000 سال يکبار ديده مي‌شود را رصد کردند.
شناسه خبر : 13528 تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۶:۵۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان یزد: مدیر و اعضای کانون فرهنگی هنری حضرت صاحب الزمان(عج) رحمت آباد یزد از ستاره دنباله دار نئووایز توسط تلسکوپ دیدن کردند.

 

«ابوالفضل کرمانی نسب» با اشاره به برنامه‌های این کانون در عرصه دانش‌افزایی اعضا اظهار کرد:  رصد ستارگان و کسب اطلاعات در مورد پدیده نجوم از جمله فعالیت‌هایی است که در دستور کار کانون حضرت صاحب الزمان(عج) رحمت آباد یزد برای اعضای کانون قرار گرفته است.

 

ابوالفضل کرمانی نسب افزود: در این راستا شنبه 28 تیر، با هماهنگی‌هایی که با یکی از ستاره‌شناسان نخبه استان یزد صورت پذیرفت، حوالی غروب و پس از اقامه نماز، اعضای کانون به پشت بام مسجد رفته این ستاره دنباله دار که هر 6000 سال یکبار دیده می شود را رصد کردند.

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت صاحب الزمان(عج) رحمت آباد گفت: در جریان رصد این ستاره دنباله دار، ابتدا کارشناس حاضر در مورد ستارگان و اقمار توضیحات علمی ارایه و سپس به سوالات نوجوانان و جوانان کانون در این رابطه پاسخ داد.