ثبات رفتاری و نشاط در جوامع دینی تبلور مضاعفی دارد
ثبات رفتاري و نشاط در جوامع ديني تبلور مضاعفي دارد

ثبات رفتاری و نشاط در جوامع دینی تبلور مضاعفی دارد

امام جماعت و مدير هيات انصار ولايت دارالعباده يزد عوامل نشاط در يک جامعه ديني را کار، اخلاق، ايمان، عبادت و علم بر شمرد.
شناسه خبر : 13520 تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۶:۲۲

 حجت الاسلام «مهدوی نژاد» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) استان یزد، با اشاره به عوامل شادابی در یک جامعه دینی اظهار کرد: برخی معتقدند جوامع دینی به دلیل اعمال و مناسک مذهبی از شادابی کمتری برخودارند، این در حالی است که افسردگی و شادی کمتر در یک جامعه علل گوناگونی دارد و به عکس کسانی که تصور می کنند اعمال مذهبی و گریه بر اهل بیت باعث افسردگی می شود سخت در اشتباهند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «ولا» استان یزد افزود: اگر درجامعه ای به تحقیق وتجربه مردم به ویژه جوانان از شغل برخوردار باشند و از سویی در جامعه اخلاق و ایمان حاکم باشد  و مردم به عبادت و علم روی آورند نشاط در آن جامعه موج می زند.

 

حجت الاسلام مهدوی نژاد اشاره به وضعیت استان یزد در سال های دور گفت: یزد از دیر باز مهد ایمان، عبادت و علم بوده است و این مردم در دل کویر دست به ساخت بناهایی با معماری و مفاهیم غنی دینی و اسلامی  زدند و حتی در روستاها توانستند طبیعت سرسبزی را برای زیست بهتر خود ایجاد کنند که اکنون  پس از گذشت سالیان سال، یزد را تبدیل به شاهکاری از فرهنگ ، هنر و معماری اسلامی کرده است؛ حال سوال آ« است که آیا از یک جامعه افسرده اینچنین شاهکارهایی بر می آید؟!