جلسه هم اندیشی کانون فرهنگی هنری چهارده معصوم امام شهر یزد با مدیران ارشد استان با موضوع دهه امامت و ولایت
جلسه هم انديشي کانون فرهنگي هنري چهارده معصوم امام شهر يزد با مديران ارشد استان با موضوع دهه امامت و ولايت

جلسه هم اندیشی کانون فرهنگی هنری چهارده معصوم امام شهر یزد با مدیران ارشد استان با موضوع دهه امامت و ولایت

در جلسه مشورتي برنامه هاي غدير مسجد و کانون چهارده معصوم امام شهر راههاي مساعدت دستگاههاي مختلف با حضور مديران ارشد استان بررسي شد.
شناسه خبر : 13266 تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۵:۲۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) استان یزد، در جلسه ای که با حضور مدیران ارشد استان در مسجد و کانون فرهنگی هنری چهارده معصوم امام شهر برگزار شد برنامه های غدیر مسجد ارائه و مدیران استانی پیشنهادها و حمایت های خود را ارائه کردند.

در این جلسه حجت الاسلام رحمانی نماینده امام جمعه یزد ضمن تحسین مسجد برای اهتمام برگزاری باشکوه  برنامه های غدیر گفت: مساجد بایستی فعال تر شوند،  باید جوانان را  به مسجد و فعالیتهای دینی ترغیب کرد. جاذبه مساجد را بایستی بالاببریم.

حجت الاسلام رحمانی افزود: همه ما باید همت کنیم و نیروهای طراز در مساجد تربیت کنیم تا اینان در آینده مدیران و کارشناسان متخصص و متعهد دستگاههای ما بشوند.

نماینده امام جمعه یزد خاطر نشان کرد: در مساجد بایستی اتاق اندیشه ورزی با حضور نخبگان تشکیل شود و برای مردم برنامه های مختلفی در مسجد طراحی کنیم.

حجت الاسلام رحمانی در ارتباط با دهه امامت و ولایت  بیان کرد: ما بایستی بررسی کنیم چقدر به اجرای عدالت امیرالمومنین علی (ع) نزدیک شدیم. نسل ما بایستی با معارف علوی آشنا و مانوس شود.مسئولان بایستی تفکر عدالت محور علوی داشته باشند.

در ادامه حجت الاسلام نجیمیضمن قدردانی از مسئولان مسجد چهارده معصوم امام شهر یزد درخصوص برنامه ریزی ایام مبارک دهه ولایت و امامت گفت: همانطور که در عزاداریها ما حق مطلب را بجا می آوریم در ولادت ها نیز بایستی پیشرو باشیم و نباید دچار افراط و تفریط شویم.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان یزد افزود:ما بایستی یک هفته عید غدیر تا مباهله را خوب برنامه ریزی کنیم و مراسم های مختلفی داشته باشیم.

حجت الاسلام نجیمی ادامه داد:بایستی برنامه های غدیر را با رعایت موازین بهداشتی و دستورالعمل های ابلاغی اجرا کنیم تا جائیکه خطری نداشته باشد و از سویی به برنامه های دینی هم آسیب جدی وارد نیاید.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان یزد پیشنهاد داد: 7 مسجد امامشهر با هم متحد شوند و در سطح امام شهر جهت هرچه باشکوه ترکردن دهه امامت و ولایت برنامه ریزی کنند.

درادامه مدیر کل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری ضمن تشکر از دست اندرکاران برنامه های غدیر در مسجد چهارده معصوم امام شهر گفت:ما به کمک همه شما و پیشنهادات شمادر برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی نیازمندیم. ما بایستی برنامه های جذب جوانان به فعالیتهای دینی را با جدیت دنبال کنبم.

سپس نماینده شورای اسلامی شهر یزد قول همکاری همه جانبه از سوی شورای شهر و سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری را داد و از سویی تاکید کرد که برنامه هایی اجرا شود که با پروتکل های بهداشتی مغایرت نداشته باشد و با رعایت کامل این دستورالعمل ها اجرا شود.

محسن ابوترابی افزود: امیدواریم در منطقه امام شهر شاهد برنامه های متنوع دهه امامت و ولایت والبته با رعایت دستورالعمل های بهداشتی باشیم.

گفتنی است مسئولان مسجد و کانون چهارده معصوم امام شهر یزد  لیستی از برنامه های گوناگون از جمله قربانی گوسفند، نورافشانی ،تهیه بسته های معیشتی ، برگزاری مسابقات غدیر و غیره را آماده کرده بودند که به اطلاع مسئولان رساندند.