صحیفه‌خوانی سه‌شنبه‌ها مهمان مسجد فاطمه الزهرا و کانون عترت یزد می‌شود
صحيفه‌خواني سه‌شنبه‌ها مهمان مسجد فاطمه الزهرا و کانون عترت يزد مي‌شود

صحیفه‌خوانی سه‌شنبه‌ها مهمان مسجد فاطمه الزهرا و کانون عترت یزد می‌شود

طي ديدار مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد يزد با امام جماعت و مدير سابق کانون فرهنگي هنري عترت، مقرر شد صحيفه‌خواني بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در اين مسجد برگزار شود.
شناسه خبر : 13137 تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) استان یزد: حجت الاسلام و المسلمین «مظفر سالاری» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد با حجت الاسلام «یاوری» امام جماعت و مدیر مسئول جدید کانون عترت یزد  دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار مسئول جدید کانون فرهنگی هنری عترت نیز معرفی شد.

 

در این دیدار حجت الاسلام یاوری، ضمن ارایه گزارش از فعالیت‌های مختلف مسجد و کانون فرهنگی هنری عترت اظهار کرد: برگزاری جلساتی با محور موضوعات معرفتی، دینی ، سیاسی و روشنگرانه به صورت هر دو هفته یکبار از جمله برنامه های ما محسوب می شود.، ضمن اینکه دعوت از شخصیت‌های برجسته علمی و سیاسی کشور از دیگر فعالیت هایی است که به شکل منظم جهت پرسش و پاسخ به مخاطبان در مسجد برگزار می شود.

امام جماعت مسجد فاطمه الزهرا و کانون عترت افزود: ما در مناسبت‌های مختلف مذهبی مراسم های گوناگون برگزار می کنیم و ان شاء الله با مدیر مسئول جدید شاهد انعکاس فعالیت های گسترده تر کانون خواهیم بود.

در ادامه «لیریایی» طی سخنانی اظهار کرد: ما طرح کتابخوانی را مدتهاست که در مسجد در حال اجرکردن آن هستیم و نوجوانان و جوانان زیادی در این طرح شرکت می کنند و کتابهای مختلف با موضوعات مورد نیاز جوان معرفی می شوند و یک سیر کتابخوانی را مشخص کردیم تا اعضای کانون با کتاب مانوس شوند و موجبات رشد معرفتی ، اعتقادی و دینی آنها فراهم شود.

مدیر مسئول جدید کانون عترت نیز گفت: چنانچه کانونهای فعال که در زمینه کتابخوانی فعالیت دارند به ما معرفی شوند می توانیم این طرح کتابخوانی را در سطح کل کانونها اجرا کنیم.

وی افزود: ما طرح نهج البلاغه خوانی و تفسیر آن همچنین تلاوت نور را نیز ثابت در مسجد اجرا می کنیم.

همچنین در ادامه حجت الاسلام سالاری ضمن خوش آمدگویی به امام جماعت و مدیر مسئول کانون به معرفی بیشتر رویداد ملی فهما پرداخته و خواستار آن شد این کانون فرهنگی هنری،  به صورت فعال در سامانه بچه های مسجد گزارش های کانون خود را بارگزاری کند و به ثبت اطلاعات اعضای خود همت گمارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای مساجد استان یزد، اظهار امیدواری کرد تا طرح کتابخوانی کانون گسترش بیشتری در سطح همه کانون ها پیدا کند.

حجت الاسلام سالاری در ادامه به معرفی طرح صحیفه سجادیه خوانی پرداخت و از امام جماعت مسجد و کانون خواست تا سه شنبه ها این طرح را در مسجد راه اندازی کنند و به نهضت صحیفه خوانی بپیوندند.

امام جماعت مسجد و کانون نیز از طرح صحیفه سجادیه خوانی استقبال کرده و قرار بر این شد این طرح در مسجد بعد از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار شود.