افتتاح طرح صحیفه‌خوانی در کانون سیدالشهدا(ع) امام شهر یزد
افتتاح طرح صحيفه‌خواني در کانون سيدالشهدا(ع) امام شهر يزد

افتتاح طرح صحیفه‌خوانی در کانون سیدالشهدا(ع) امام شهر یزد

با حضور حجت الاسلام و المسلمين پور اکبر طرح خواندن صحيفه سجاديه هر سه شنبه در مسجد و کانون حضرت سيدالشهداء امام شهر يزد افتتاح شد.
شناسه خبر : 12885 تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۰۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان یزد، طرح صحیفه سجادیه خوانی در مسجد و کانون سیدالشهداء امام شهر با حضور مسئول کشوری این طرح آغاز به کار کرد.

مسئول کشوری طرح صحیفه سجادیه خوانی در اهمیت صحیفه گفت: صحیفه، زبور آل محمد است،صحیفه، انجیل اهل بیت است و صحیفه اخت القرآن است.

حجت الاسلام و المسلمین پوراکبر اضافه کرد: صحیفه دارای مضامین بسیار بلند عرفانی است و برای همه افراد مفید و موثر است. او اشاره کرد به بعضی از مسیحیان، یهودیان و اهل سنت که چقدر از این کتاب ارزشمند به نیکی یاد کرده اند و بهره ها برده اند.

مسئول کشوری طرح صحیفه سجادیه خوانی اظهار تاسف کرد از اینکه این کتاب ارزشمند در بین ما شیعیان بسیار مهجور است و کمتر از ازرش این کتاب واقفیم.

حجت الاسلام و المسلمین پوراکبر تاکید کرد: به حول و قوه الهی و با یاری حضرت امام سجاد(ع) همه باید آستین همت بالازنیم و طرح صحیفه سجادیه خوانی را هر سه شنبه در مساجد و سایر اماکن اجرا کنیم.

حجت الاسلام سالاری نیز در بیاناتی افزود: ستاد کانونهای مساجد استان سعی خود را بکار می بندد تا این طرح با کمک کانونهای فرهنگی هنری مساجد در سطح مساجد در استان اجرا شود.

سرپرست ستاد کانونهای مساجد استان یزد در ادامه خاطر نشان کرد: ستاد کانونهای مساجد ان شاء الله طرحی در این زمینه آماده خواهد کرد و به ستاد کشوری ارسال می کند تا با یاری امام سجاد(ع) بتوانیم این طرح را در سطح کانونهای فرهنگی هنری کشور نیز اجرا کنیم.

حجت الاسلام سالاری اظهار امیدواری کرد که بتواند کتابی را با زبان ساده در خصوص معرفی صحیفه سجادیه برای نوجوانان و جوانان به نگارش درآورد.

امام جماعت مسجد حضرت سیدالشهداء(ع) امامشهر یزد ضمن تبریک دهه خجسته کرامت و خوش آمدگویی به مسئول طرح کشوری صحیفه سجادیه خوانی و سرپرست ستاد کانونهای مساجد استان گفت: به همت خیرین ان شاء الله تعدادی از این کتاب ارزشمند تهیه می شود و هرسه شنبه فرازی از این کتاب صاعد خوانده و شرح داده می شود.

حجت الاسلام خوش اندام افزود: با توجه به اینکه بنده امام جماعت ثابت یکی از مدارس نیز هستم ان شاء الله این طرح را در آن مدرسه نیز برای دانش آموزان راه اندازی می کنم.

در پایان حجت الاسلام و المسلمین پوراکبر تاکید کرد هرنفر برای نذر در مسجد و بهره بردن از ثوابهای زیاد خواندن این صحیفه ارجمند یک کتاب صحیفه سجادیه به مسجد هدیه کند.