رونمایی از پیش‌تولید بازی «نبرد نهایی» به همت کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) رحمت‌آباد یزد
رونمايي از پيش‌توليد بازي «نبرد نهايي» به همت کانون فرهنگي هنري صاحب الزمان(عج) رحمت‌آباد يزد

رونمایی از پیش‌تولید بازی «نبرد نهایی» به همت کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) رحمت‌آباد یزد

به همت کانون فرهنگي هنري حضرت صاحب الزمان(عج) رحمت‌آباد يزد، پيش‌توليد بازي «نبرد نهايي» کليد خورد.
شناسه خبر : 12466 تاریخ انتشار : ۵ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۰۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) استان یزد، طی برگزاری نشست تخصصی کارگروه تولید بازیهای اسلامی ایرانی بچه های مسجد و کانون حضرت صاحب الزمان(عج) رحمت آباد یزد ، مدیر مسئول این کانون  مژده تولید اولیه  بازی فکری «نبرد نهایی» بر اساس ایده اولیه بازی  گرگ و میش و بازی مافیا را داد.

ابوالفضل کرمانی نسب گفت: بعد از اینکه حجت الاسلام سالاری سرپرست ستاد هماهنگی کانونهای مساجد استان یزد در جلسه قبل از ایده تولید بازی متناسب با فرهنگ بچه های مسجد استقبال کردند بر آن شدیم تا با تمام تلاش و با کمک همه بچه های خوش استعداد کانون بازی را طراحی کنیم که شخصیت های آن متناسب با فرهنگ انقلاب و ایران اسلامی مان باشد و قابلیت استفاده برای همه بچه های مسجد کشورعزیزمان باشد.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت صاحب الزمان(عج) افزود: ما شبانه روز کار کردیم و ظرف یک هفته توانستیم شخصی‌تهای جدیدی را برای بازی نبرد نهایی طراحی کنیم و یک نمونه اولیه کارت های بازی را چاپ کنیم.

 

کرمانی نسب اظهار امیدواری کرد: این بازی با همفکری صاحب نظران بتواند در آینده ای نزدیک به تولید انبوه برای استفاده بچه های مسجد در فاز اول برسد.

 

در ادامه حجت الاسلام »مظفر سالاری» نیزدر خصوص اهمیت بازی گفت: در سنت ائمه(ع)هم بازی بوده است و حتی ائمه در مقابل بچه ها مانند بچه ها می شدند.

 

سرپرست ستاد کانونهای مساجد استان افزود: بازی بسیار مهم است و یکی از نقشهای مهم بازی در دنیا نقش درمانی بعضی از صفات منفی اخلاقی اشخاص با استفاده از بازی است.

 

حجت الاسلام سالاری در این خصوص خاطر نشان کرد: تعویض نقش ها در بازی بین افراد بخصوص کودکان و نوجوانان می تواند به کم رنگ کردن آن صفات منفی یا ضعفهای شخصیتی که در افراد وجود دارد کمک شایانی کند.مثلا با سپردن نقش فرمانده به فرد ترسو شجاعت را در او می توان تقویت کرد. 

 

وی گفت: در فاز بعدی بایستی بازی جدیدی را متناسب با فرهنگ غنی این سرزمین اختراع کنید تا جلوی هجمه بازیهای خارجی که متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی ما نیست و بعضا موجب گسست فرهنگی می شود را بگیرید.

در پایان سرپرست ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان یزد ، اظهار امیدواری کرد این کانون بتواند کانون تولید محتوای فرهنگی بویژه بازی در کشور شود.