بررسی برنامه‌های دهه کرامت و تجلیل از برگزیدگان (فهما) در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد
بررسي برنامه‌هاي دهه کرامت و تجليل از برگزيدگان (فهما) در ديدار با مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي يزد

بررسی برنامه‌های دهه کرامت و تجلیل از برگزیدگان (فهما) در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد

حجت الاسلام سالاري با محوريت تجليل از کانون‌هاي برتر در فهما و ارائه برنامه هاي دهه کرامت با مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد گفتگو کرد.
شناسه خبر : 12283 تاریخ انتشار : ۲ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۶:۰۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) ازاستان یزد، حجت الاسلام سالاری در جلسه ای با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در خصوص برنامه های تجلیل از برترین های فهمای استان و برنامه های دهه کرامت گفتگو کرد.

در این دیدار سرپرست ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان یزد درخصوص 18 کانون برتر استان که از بین 25 هزار کانون فرهنگی هنری کشور امتیازهای بالایی را دررویداد ملی فهما کسب کردند، توضیحاتی ارائه داد و در خصوص تجلیل از آنها در برنامه ای با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان به گفتگو پرداخت.

 

حجت الاسلام سالاری افزود: سه کانون فرهنگی هنری غدیر،صاحب الزمان(عج) و آیت الله حائری از استان یزد در کشور در رشته های سرود، مناسبتهای ملی مذهبی(اربعین) و فعالیتهای قرآنی جزء برترین های کشوری شدند.

 

سرپرست ستاد کانونهای مساجد استان یزد در خصوص برنامه های دهه کرامت گفت: کانونها با همکاری ستاد مبشران غدیر برنامه های مختلفی را با توجه به شرایط کرونایی جامعه و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی اجرا می کنند و با دعوت از تعدادی از خادمین حضرت معصومه(س) فضایی معنوی را در سطح جامعه ایجاد خواهند کرد. از سویی در جشن بزرگ زیر سایه خورشید که با همکاری کانون فرهنگی هنری ولاء یزد انجام می شود نیز برنامه ای مفصل با حضور خادمان حضرت معصومه(س) برگزار می شود.

 

 

پایان پیام/

کارشناس فرهنگی کانونهای مساجد استان نیز گفت: کانون غدیر و صاحب الزمان(عج) که کانونهای اول و دوم کشور نیز هستند می توانند با ساخت سرود امام رضایی در محل مجتمع های آپارتمانی و در سطح شهر فضایی روحانی و مفرح در ایام دهه کرامت ایجاد کنند.

علی زباندان افزود: در حال حاضر نیز کانون غدیر در حال ساخت سرودی در خصوص امام رضا(ع) هست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدعنوان کرد، در جلسه شورای فرهنگ عمومی که استاندار،نماینده ولی فقیه و سایر مدیران ارشد دستگاهها حضور دارند دستور اصلی جلسه تقدیر از برترین های فهما باشد و افراد ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای خود لوح سپاسی را با امضای نماینده ولی فقیه و استاندار دریافت نمایند.

مجید جوادیان زاده اظهار امیدواری کرد در جلسه ای مستقل نیز با حضور استاندار، 18 کانون برتر حضور پیدا کنند و  به ارائه گزارش مفصل  و گفتگوی مستقیم با استاندار بپردازند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در خصوص برنامه های دهه کرامت نیز اظهار امیدواری کرد با  توجه به ظرفیت بالای کانونها در خصوص ارائه برنامه ها و دعوت از خادمین حرم حضرت معصومه(س) و اجرای برنامه جشن زیر سایه خورشید، اداره کل بتواند در این برنامه ها مشارکت جدی داشته باشد و به هرچه بهتر برگزار شدن برنامه های این دهه با عظمت یاری رساند.

مسئول امور قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز قول همکاری موسسات قرآنی درخصوص همکاری با ستاد کانونهای مساجد جهت هرچه بهتر برگزار شدن برنامه ها را داد.

حسین دشتی، درخصوص برنامه تجلیل از کانونهای برتر در شورای فرهنگ عمومی استان نیز پیشنهاد اجرای سرود را در محل تشکیل شورای فرهنگ عمومی بمناسبت دهه کرامت را  داد که ستاد کانونهای مساجد نیز اظهار آمادگی برای اجرای این سرود توسط کانون فرهنگی هنری غدیر کرد.