نشست تخصصی حجت الاسلام سالاری در خصوص طراحی بازی برای بچه های مسجد در کانون صاحب الزمان(عج) یزد
نشست تخصصي حجت الاسلام سالاري در خصوص طراحي بازي براي بچه هاي مسجد در کانون صاحب الزمان(عج) يزد

نشست تخصصی حجت الاسلام سالاری در خصوص طراحی بازی برای بچه های مسجد در کانون صاحب الزمان(عج) یزد

نشست تخصصي جهت طراحي بازي ايراني اسلامي و براي استفاده بچه هاي مسجد با حضور سرپرست ستاد کانونهاي مساجد استان يزد در کانون صاحب الزمان(عج) رحمت آباد يزد برگزار شد.
شناسه خبر : 12124 تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۵:۴۲

به گزارش واحد ارتباطات رسانه ای(فهما) استان یزد، پنج شنبه  29 خردادماه 1399 ،در بازدیدی که سرپرست ستاد هماهنگی کانونهای مساجد استان یزد از کانون فرهنگی هنری حضرت صاحب الزمان(عج) یزد داشت، در ابتدا مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت صاحب الزمان(عج) در خصوص برگزاری بازی های فکری و گروهی برای بچه های کانون توضیحاتی ارائه داد و سایر اعضای فعال کانون نیز به توضیح چند بازی برای مدیر ستاد کانون مساجد و کارشناس روابط عمومی استان پرداختند.

ابوالفضل کرمانی نسب گفت: ما بدنبال اسلامی و ایرانی کردن بازیهای فکری که گروهی هستند و بسیار در دنیا و کشور ما طرفداردارند، هستیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت صاحب الزمان(عج) رحمت آباد یزد افزود: ما طراحی و ایده اولیه این کار را نیز با کمک بچه های مسجد انجام دادیم و معادل سازی شخصیتهای داستان بازی را نیز انجام دادیم. او خواست تا ستاد کانونهای مساجد استان در این خصوص هم از لحاظ فکری و هم مادی آنها را  یاری کند.  حجت الاسلام سالاری در خصوص اهمیت طراحی بازی متناسب بچه های مسجد گفت: با همه تاثیرگذاری که رمان و سرود و غیره دارد بازی می تواند اهمیت و تائیربیشتری در بین خانواده ها داشته باشد.

سرپرست ستاد کانونهای مساجد استان افزود: ما همیشه در حال تمرین نقش خودمان هستیم. بازی اهمیت فوق العاده ای دارد و حتی در قرآن کریم نیز اشاره شده است و تاکید شده است که این دنیا بازی است.

سرپرست ستاد کانونهای مساجد استان خاطرنشان کرد: ما باید بازی خودمان را طراحی کنیم. بازیها را نباید ساده بگیریم. بازیها را بایستی با اسطوره های ملی دینی خودمان بسازیم.

حجت الاسلام سالاری بیان کرد: کانون حضرت صاحب الزمان(عج) بایستی هیات اندیشه ورزی در خصوص بازی متشکل از یک روانشناس،بازی شناس و اسلام شناس تشکیل دهد و با کمک آنها با توجه به ظرفیت و استعدادی که در این کانون و در این خصوص وجود دارد بازی ای را متناسب با همه سنین و متناسب با فرهنگ دینی و ایرانی خودمان برای بچه های مسجد و چه بسا کل جامعه طراحی و اجرا کند.

در ادامه سرپرست ستاد کانونهای مساجد قول هرگونه همکاری با تیم مبتکر و خلاق کانون فرهنگی هنری حضرت صاحب الزمان(عج) رحمت آباد یزد درخصوص به سرانجام رساندن ساخت یک بازی درخور بچه های مسجد را داد.