برگزاری جلسه کمیته امور مساجد استان یزد با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان
برگزاري جلسه کميته امور مساجد استان يزد با حضور نماينده ولي فقيه و امام جمعه استان

برگزاری جلسه کمیته امور مساجد استان یزد با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان

جلسه کميته مساجد استان يزد با حضور دستگاههاي مرتبط با مساجد در حضور حضرت آيت الله ناصري و با موضوع ارائه گزارش دستگاهها در مورخ 1399/03/11 برگزار شد
شناسه خبر : 11492 تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۷:۵۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) استان یزد، جلسه کمیته امور مساجد استان یزد، یکشنبه 11 خرداد با حضور نماینده ولی فقیه استان و سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان تشکیل شد.

در این دیدار آیت الله ناصری، از کلیت فعالیت ها که حرکتی به سوی بهبود وضعیت مساجد است اظهار رضایت کردند.

همچنین، حجت الاسلام مظفر سالاری، طی سخنانی ا ظهار کرد: هیات امنای مسجد، نقطه ثقل کارماست. اگر هیات امنای خوبی داشته باشیم، امام مسجد شایسته و کانون فعال خوبی نیز خواهیم داشت.

سرپرست ستاد کانونهای مساجد استان یزد افزود: کانون‌های موفق و فعال ما در مساجدی فعالیت دارند که ارکان مسجد از جمله هیات امنا و امام مسجد با آنها همکاری خوبی داشته باشند.

وی افزود:ویژگی کانون مساجد و بسیج مساجد در این است که با نمازگزاران  یعنی قاعده هرم مومنین سروکار دارند. وظیفه ما مدیریت این ظرفیت عظیم و تسهیل گری برای فعالیت های تعریف شده آنهاست.

حجت الاسلام سالاری گفت: هدف ما همکاری و همسویی با نهادهای مسجد محور است و در این ارتباط نشست های خوبی داشته ایم. ما لیستی از 130 کانون فرهنگی هنری فعال از استان را تهیه کردیم و در اختیار سازمان تبلیغات ، اوقاف و بسیج مساجد و محلات قرار داده ایم تا ساماندهی هیات امنا و امام مسجد بر اساس این لیست توسط آنها انجام شود.

سرپرست ستاد هماهنگی کانونهای مساجد استان اضافه کرد: طبق مصوبه این کمیته، مدیر مسئول کانون مسجد،عضو فرهنگی هیات امنای مسجد خواهد بود و در مساجدی که موقوفات دارند، بخشی از موقوفات بایستی برای کارهای فرهنگی اختصاص یابد.